Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En ledig vanlig helg.

Det är helt sjukt, det tog mig till igår lördag innan jag kände mig helt dagvänd och frisk och stark efter förra veckans 6 nätter på jobbet. Nu sitter man här igen...på firman och jobbar natt igen.
PÅ fredagmorgonen vaknade jag ånyo vid 4-snåret och gick upp och såg en film. Såg denna morgon "Jakten på lycka".



När barnen gått till skolan försökte jag nog städa lite men kom säkert inte så långt. Jag och ETL tog en lång omvägs promenad till granncentrumet för några ärenden och på hemvägen passerade vi pizzerian där vi givetvis mumsade i oss varsin riktigt härlig stor flottig pizza.
Vi skrattade en hel del på den här promenaden.

Till kvällen fixade jag sedvanlig tacos till gossebarnen och deras kompis som skulle sova kvar och själv åt jag  middag hos grannen N och Vaktis som var på besök. Det var mycket trevligt!

Nästa morgon väckte jag alla kidsen vid 9.00 och det bar av till Farstahallen där stora grabben och hans kompis hade basketmatch.
Innan matchen, när de värmde upp så passade jag på att besöka Farsta centrum där jag köpte den magiska lock-rak-tången från Babyliss.


Man liksom bara drar den i håret så blir det skruvlockar, helt magic!

Ett lite onödigt köp kanske...eftersom jag har totalt spikrakt hår och naturen antagligen vill att det skall så vara... men ibland blir det lite så :-)

På lördagskvällen sedan fick jag i uppgift av grabbarna att laga endera Indiskt eller Kycklingwok.
Jag snabbgooglade på kycklingwok och fick fram ett recept som jag till hälften följde.

Denna kväll var min tur på topp för det blev verkligen superbra och jag fick 10 av 10 möjliga för denna rätt av barnen och deras gäst.
Syrran var hos mig och åt också.

Jag gjorde så här...
(Skriver det så att jag ska minnas)

2 kg kycklingfiléer som jag stekte i små bitar med soja, olja och skivad vitlök. (Typ 1 msk soja, 1 klyfta skivad vitlök och 1 msk soja per 2 filéer).

I en kastrull bredvid kokade jag upp 3 burkar kokosmjölk och rörde ned några matskedar honung och någon tesked Sambal oelec.

När kycklingen var stekt fick den åka ned i kokosmjölken.

På slutet fick en halv påse fryst broccoli, 1 grön strimlad paprika, 1 röd strimlad paprika, en burk kastanjer, 1 burk minimajs och 1 burk bambuskott åka ned i grytan.
Detta kokade i hop under tiden nudlarna kokade.

Det blev riktigt gott kan jag säga!

Lite senare på kvällen kom även ETL förbi och hon tittade på en film och jag somnade artigt nog i soffan.

Ja, sedan var det söndag igen.
Jag städade åt marsvinen, tvättade lakan och städade lite allmänt innan det var dax att skicka ned pojkarna till J eftersom de på eftermiddagen skulle gå på Monster jam i Globen.
Jag åkte in till stan och gick på bio. Såg "Bröllopsfotografen".


Ja, sen var det liksom kväller igen och dax att gå till firman.

Det här är sista veckan "total-natt" för mig.
Efter nästa vecka börjar jag med 3-skift. Jag tror det blir toppen hur illa det än känns att gå upp på morgonen för att gå till jobbet.
Någon morgonmänniska blir jag aldrig men att jobba som nu 6 nätter varannan vecka funkar inte, det tar knäcken på mig och jag är inte människa som det är nu. Måste få till sömn på nätterna igen.

Jag har varit en riktigt duktig gångare veckan som varit även om jag inte utfört någon annan form av motion.

Motion vecka 46!

Måndag:33.032 steg! Grymt bra dag!

Tisdag:21.455 steg! Verkligen godkänt det också!

Onsdag: 19.661 steg. Promenad med ETL till Ikea.

Torsdag:18.505 steg, ett varv runt sjön med N, tror det var den dagen.

Fredag: 20.053 steg. Flera tim promenad med ETL.

Lördag: 7.436 steg...det regnade supermycket, blev ingen promenad.

Söndag: 10.577 steg. Inte direkt godkänt kanske..


Kommentarer
Postat av: JUNITJEJ

En plattång skulle jag också vilja ha.



Svar: Vårdyrket har jag redan prövat på. Jag gick Omvårdnadslinjen på gymnasiet. Jag älskade teorin, men vantrivdes på praktiken. Jag kan inte pekade på varför jag inte vill jobba på sjukhus, men jag längtade hela tiden till att praktiken skulle vara slut.

2009-11-16 @ 06:17:36
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Syrran

Det är en order till alla att skriva av receptet!!!

Supergott!!!

Tack.



Kram

2009-11-16 @ 11:52:42
URL: http://marialivet.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0