Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nödvändiga tankar om förbättrande åtgärder.

Oj, det var åter igen många dagar sen jag skrev.

Jämt när jag ska sammanfatta vad jag gjort under några dagar så står det still, jag måste ha världens kortaste minne så jag borde verkligen blogga.

På lördagen tror jag att jag och barnen och en kompis till dem var i Skärholmen och shoppade lite.

A tittade på mig och undrade? Mamma, varför är du uppklädd för?
Yes! Någon såg det!
Jag har under 2 veckors tid nu klätt mig i kjol eller klänning och sminkat mig alla dagar! Till och med när jag gått till jobbet.
Jag vill verkligen bryta mönstret av vardagsgrå mysmänniska!
Jobbar man natt så blir det väldigt lätt att man blir en mysoverallsmänniska har jag märkt eftersom man ändå inte rör sig ute på tider då någon ser en.
(Alltså, det är ju inte så här för alla men jag kände att jag gick emot det hållet).

Efter Skärholmen åkte vi ut till Ekerö och mötte upp C och hennes dotter och kille med vänner på en restaurang. Vi åt middag och sjöng lite karaoke innan fler gäster anlände till restaurangen, då var det dax för oss att åka hem. (Hennes kille arbetar med karaoke på restauranger)
C och hennes dotter följde med mig och barnen hem och sov över och hon och jag satt och snackade halva natten.

På söndagen började jag städa upp lite efter veckan med barnen och jag förberedde mig på att jobba natt igen.
Jag har inte haft krafter att motionera eller tänka på hälsa den här veckan. Jag har känt mig inbunden och ledsen. Har försökt att deltaga med kollegorna men har inte direkt varit på topp. Tänker mycket.

Jag har funderat mycket på att ändra en del i mitt liv igen. Jag har svårt att erkänna det men jag mår inte bra av att jobba natt trots att jag trivs så bra och i morse gick jag till min chef och sade att jag från nästa schemaperiod måste börja gå 3-skift igen. Att mitt liv har tappat värde av detta trots att jag jobbat mindre. Det tog ett tag att förstå för mig.
Jag vet att det finns fler orsaker men jag får ta små steg mot att hitta tillbaka till hur jag vill ha det.

Som pricken över i har jag läst ut den otroligt trista boken "Kinesen" också.


Den var låååång och supertrist och ospännande men jag bestämde mig ändå för att läsa ut den.

Nu skall jag se till att läsa något mer underhållande en tid!

Jag vet inte vad jag har gjort mer egentligen...jag tänker mycket just nu. Försöker få mig själv att göra saker som mitt förnuft redan vet är rätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0