Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lägerskola.

Här skulle det ju vara allra trevligast att sätta in bilder på alla barnen som jag varit på lägerskola med under slutet av förra veckan men det känns inte helt okay att blogga dem när de inte vet om!
Det får bli bild på mig, sonen och lite svamp och barkbåter i stället!

Jag hade som sagt turen att få vara med under hela yngsta sonens lägerskola med hans klass!
Vi var ute på en scoutgård i skogen och vi hade riktigt tur med vädret stora delar av tiden.
På torsdagen ansvarade jag för "tälja-bark-båts-gruppen".
Barnen fick cirkulera på olika stationer.
När de satt och täljde barkbåtar hos mig torterade jag dem med gitarr och sång men framförallt med kameran.



Jag tog svartvita ansiktsporträtt på alla barnen.
Detta gjorde jag även för 3 år sedan när jag var på lägerskola med stora sonens klass.

Jag köpte ramar till alla porträtten på IKEA och gav sedan alltihop till fröken. Hon hängde upp alla bilderna i en lång rad ovanför svarta tavlan i skolan.
När de slutade trean fick de sitt intyg och sitt porträtt av fröken att ta hem och det blev ett fint minne för barnen.

Jag tänker göra lika dant för denna klass.
(Har redan varit på IKEA och inhandlat ramarna och fixat halva klassens bilder, de ligger nu utspridda på köksbordet hemma.)


PÅ eftermiddagen paddlade barnen kanot och badade mm mm.
Jag hade stora möjligheter att arbeta med min grodfobi.
Stället kryllade av grodor och alla barnen tyckte det var fantastiskt att fånga de vidriga asen och ha grodrace.

Jag försökte stå så långt ifrån att det inte såg ut som om jag tyckte att det hela var ytterst äckligt och panikframkallande.
Om de hade förstått min skräck hade de haft hur kul som helst åt det och jag hade fått ett h-vete med grodor i sovsäcken osv...

På kvällen kom alla andra föräldrar och syskon ut.
Vi grillade och hade det mysigt och barnen avrundade med disco innan de skulle gå och lägga sig efter att de andra föräldrarna hade åkt.

När barnen kommit i säng samlades vi 8 föräldrar som var kvar i köket på storstugan där vi gjorde mysigt med ost, kex och vin.

Vi kom igång att prata, spela gitarr och sjunga.
Plötsligt drog vi igång värsta discot vi också och vi dansade helt galet, svettigt  och otippat i några timmar fram till vi vid 02.00 beslutade oss för att försöka sova innan vi var tvungna att stiga upp och ta hand om barnen igen.
Det blev verkligen en rolig och minnesvärd kväll!

Jag hade svårt att sova där bland de andra föräldrarna.
Hatar andras våldsamma snarkningar! Var nära på att få ett utbrott och gå ut i bilen och lägga mig....eller bland grodorna utomhus!

Nästa morgon kom vi i varje fall upp och bet i hop bra.
Det blev skogspromenader och vi hittade massor av svamp!

Efter lunch städade vi och åkte hem. Alla var helt slut!

Jag somnade som en stock och vi orkade inget annat är att köpa pizza till middag till mig och lilla sonen. Den stora sov över hos en kompis. Kl 21.00 slocknade jag och lilla sonen!

Nästa morgon lördag var det fotbollsmatch för honom kl 08.45. Jag tittade på matchen och sedan minns jag faktiskt inte exakt vad jag gjorde den dagen? Kanske var det då jag började med bilderna?

På kvällen var lillesyrran gullig och var barnvakt till mina pojkar hemma hos mig då jag var bortbjuden på inflyttningsfest hos T och A.

De hade gjort superfint och trevligt och bjöd på underbar mat. Träffade flera vänner där som jag inte sett på länge så vi hade mycket att prata om.

Höll faktiskt på att glömma ett mycket viktigt inslag i festen! Vi var några som inte kunde hålla oss från att se Sverigematchen mot Ungern!
Jag trodde jag skulle få hjärnblödning när Zlatan gjorde det i 93:e minuten!

I senare delen av festen såg vi också lite på en DVD från en Madonnakonsert. Vi blev väldigt taggade att börja träna allihop! Jag har aldrig varit ett Madonnafan men....vilken otroligt snygg, trimmad, skicklig perfektionist till 50-åring!

Vid 3-tiden beställde jag en taxi hem.
Sov till mitt på dagen någon gång.

När jag vaknade hade jag fått ett glädjande  och överraskande sms av K som ville ses och fika på eftermiddagen. Tyvärr kunde jag inte då Syrran jag och T beslutat gå stavgång runt sjön + att jag hade barnen så vi bestämde att  ses någon annan dag snart i stället.

Som sagt, vi stavade runt sjön och T och jag lovade varandra att bli nästan lika fita som Madonna! (T är han jag "brukar" springa midnattsloppet med....när vi orkar! Nästa år ska vi igen!)

Hade svårt att sova på söndagsnatten. Kände mig ledsen och somnade inte förrän vid 3-tiden tror jag.
Skickade i väg mina grabbar på måndagsmorgonen till skolan.
Den lilla kom inte så långt förrän han ringde och sade att han mådde illa.
Han kom gråtande hem igen. Vi kröp tillbaka ned i sängen och sov till lunch.
Det visade sig sedan att han inte kunnat gå på toa sedan lägerskolan och hade mycket ont i magen. Vi gick och köpte katrinplommondryck som han mycket motiverat drack girigt av. Stackars pojke!

På måndagseftermiddagen skickades den lilla hem till J och jag gick till gymet för att träna med kollegorna KL och JH.
Vi var där i 2 timmar men det blev nog bara en timmes effektiv träning då vi hade mycket att skvallar och prata om.

Hemma igen hann jag bara med en middag och ett bad innan det var dax att gå till jobbet för nattpass igen.
Oj vilket långt skriva-i-kapp-inlägg det blev.
Det har varit en intensiv och innehållsrik vecka.



Kommentarer
Postat av: Camillas dagar

Oj, vilket långt mysigt inlägg - som jag helt missat. Fina bilder! :)

En nyhet för mig var att du har grodfobi... :-D

Grodor som är så söta. ;)

Kram!

2009-09-10 @ 07:03:33
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0