Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dax att tänka över hur man vill se ut och må.

Fick en så skön kommentar av Camilla på mitt förra inlägg om att jobba natt som jag gör:

"Det låter inte sunt i längden att jobba 6 nätter i rad.
Gör ett test - gå till Systemet och handla, behöver du inte visa leg är det dags att lägga om livsstilen lite."


Hon har helt rätt. Jag gjorde testet igår , inte en kotte frågade leg och när jag frågade en killle om vintips så ledde han mig till dryga 100-kronors-hyllan.....dit tror jag inte man blir ledd till om man är 20 år.
Alltså, systemet-testet meddelade att jag ligger fett illa till just nu.

Utanför systemet mötte jag x-chefen. Han frågade direkt om jag jobbat natt fast det nu hunnit bli fredag och det gått många dagar sedan jag gick av i måndags.
Samma sak hände på torsdagen utanför IKEA där jag mötte en mammaledig kollega. Har du jobbat natt inatt?

Alltså....tecknen är många. Bara att inse.
Talat med Darr om det och med J som faktiskt var bekymrad över mig.
Han sade: Du tappade bort livet även när du jobbade lite natt förut. Jag tror du skullle må bättre av att minimera natttjänstgöringen. Du vill få tid och bästa ork med barnen men effekten blir precis tvärt om.

Sugigt värre! Känns inte bra att behöva jobba mer till mindre pengar och mycket mer tid. Det tar verkligen emot!
Jag älskar ju att jobba natt!
Älskar lugnet och tryggheten, upplägget och säkerheten.
Jag ska känna efter lite till men sedan är det kanske bara att krypa till korset och be att få dra ned på nattjobbet i varje fall lite.
Är så rädd att bli en ragata när jag jobbar dagtid, inte ha tålamod med alla nybörjare, vara stressad på morgnarna så att barnen kommer iväg....

Sedan igår känner jag mig helt rättvänd i dygnet igen och studsade pigg upp på morgonen.
Har inte gjort så mycket den här veckan. Varit en sväng på ett läkarbesök, varit på IKEA, shoppat lite, kört barn till träningar och aktiviteter.
I förrgår kväll bakade jag 30 stora saftiga hallonmuffins.
Igår bakade jag 100 bullar.
Egentligen gillar jag inte att ha kaffebröd hemma då det ju går åt och det är inte bra för oss att äta sådant.
Hur som helst är det ändå lite mysigt att baka och jag vill ju gärna att barnen ska minnas att de hade goda hembakta bullar under sin uppväxt.

I går kväll hade barnen en kompis som sov över och jag hade Syrran och ETL här på middag.
Fullt hus med andra ord. Jag gjorde kycklinggryta med ris och sedan tittade vi på Idol och lite annan tv i lugn och ro. Kvinnorna gick hem till sig efter midnatt.

Nu på morgonen vaknade jag 06.30.
Kallt men sol ute. Jag tog på mig gympabrallorna och rynskorna och gick en kortare mycket välgörande promenad.
Avslutade med att gå ned till J och släppa in katten då J inte är hemma.
Nu kaffe och rostat bröd.
Skall skärpa upp mig med mat igen. Det säger jag alltid men varje gång man tänker tanken så är det ju bra och bara att köra på.
Ska nog ta min bok och lägga mig i badet en stund innan huset vaknar.



Kommentarer
Postat av: Kraka

Visst blir man trött och sliten ibland, men det bror nog mer på LIVET än på nattarbete... vet precis

2009-09-19 @ 21:13:19
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Camillas dagar

Ha ha ha... :) Kul att du testade det.

Hoppas du tänker om lite nu gumman, du måste tänka på dig själv lite mer.

Var rädd om dig!

Kram!

2009-09-20 @ 10:39:35
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: gabriella

Hallå!

vad gott med bullar =0) hemnakat fikabröd e det bästa!!

Det lät inte bra att ha 6nätter i rad! jag skulle inte mått så bra på det tror jag...jag har ju en kväll vecka med på mitt schema...man blir ganska tom i huvudet av den!

Hoppas du får en bättre jobb vecka till veckan! =0)

Ha det gott!

2009-09-20 @ 19:27:50
URL: http://lillkakan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0