Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är hård mot min kropp och leder den som en slav.

 "Jag är hård mot min kropp och leder den som en slav". 1 Kor 9:27 (Mitt nya motto!)

I dag ägde jag mina tankar!
Kan inte säga att det var lätt men jag härskade över mina instinkter att inte följa minsta motståndets lag.
Efteråt känns det gudomligt och jag flyger!
Jag får väl förklara mig...

Jag och N hade beslutat oss för att träna innan jobbet.
Fick ett sms av henne vid 17.30 att hon sovit dåligt under dagen och inte orkade träna idag.

Hela jag skrek efter att bara skita i träningen men jag tog kommandot och åkte till gymet själv!
Jag hade 1000 goda ursäkter att strunta i det men jag var stenhård mot mig själv.
Väl där sprang jag med hela min viljestyrka 5 km på bandet 11 km/h vilket var supertrist och jag ville kliva av varje steg men jag gjorde det inte! Gjorde sedan nästan 1 timmes bålträning.
Jo men förså hur nöjd jag känner mig nu, jag svävar på mina endorfiner!

En trevlig reflektion till som jag gjort är att mina gympa-kläder (och jag har ganska många av någon outgrundlig anledning) börjar se inte helt nya ut längre!
Jag ser det som ett stort framsteg, jag är inte längre än nybörjare utan jag är en person som tränar regelbundet!

I övrigt händer inte mycket. Jag jobbar ju natt och är superpigg! Just nu känns det som om jag vill pröva nattjobb  ett tag till, över vintern kanske, ge det en chans. Måste bli mer diciplinerad att vakna tidigt dagen då jag går av nattpassen så att jag vänder dygnet snabbt tillbaka och mår bra dagtid. Ska skärpa mig!

Kommentarer
Postat av: Ulla

Godmorgon!...eller är det kanske godnatt för dig. Varje gång jag kommer in till dig så tycker jag att du är fantastisk duktig med träningen. Måste kännas jätteskönt och speciellt när man "tvingat" iväg sig själv även om inte vännen sin följer med. Ha en skön dag!

2009-09-24 @ 07:28:55
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Camillas dagar

Köpa träningskläder är kul och framför allt tror man att man ska träna så mycket mer i nya, snygga kläder. :-D

Du har en utmaning att hämta hos mig i dag. Anti-jante... Kom igen nu!

Kram!

2009-09-24 @ 15:50:14
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: annebelle

Se där ett bibelord som jag missat.

2009-09-24 @ 20:35:47
URL: http://annebelle.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Blogga då Sussi så jag har nåt roligt att läsa på jobbet :-P

2009-09-26 @ 22:31:34
Postat av: kicki

Kikar in för att ge dej en kram....

2009-10-01 @ 13:33:37
URL: http://kickilettenstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0