Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det kändes som om livet började!

Helgen har varit helt underbar!
Nu för tiden kräver man inte så mycket för att tycka att det är helt underbart!

Det kändes som om vi flyttade in i nya huset i helgen och vi tänkte inte en tanke på renovering av det gamla!
Vi har tillfälligt helt lämnat JRs hus för några veckor, nu får mäklaren lägga ut det på nätet (fotat och klart i fredags) och så blir det visning om några veckor.

I fredags när JR kom hem från jobbet åkte vi till Media markt och spontanköpte lite musik som vi funderat på ett tag och 2 filmer "Farsan" och "Green zone".
  
När vi kom hem öppnade vi en flaska vin, åt biff med grönsaker och firade!
Såg filmen "Farsan", det var ungefär så långt vi orkade en fredagskväll.

På lördagen åkte jag med en väninnan MÖ, som är på gång att starta en blogg hon också :-) till IKEA för lite njutning!
Jag köpte ett litet bord och 4 stolar samt en lampa till vårt lilla kök. (Normalt när vi är allesammans sitter vi i det större matrummet och äter men det gick in en liten gullig matplats i köket också).
Ska ta ett kort och sätta in i bloggen snart, ska bara få upp några gardiner först.

Jag, MÖ och hennes söta valp Chivas gick en långpromenad utefter brandgatan mot Kungens kurva när plötsligt köttebullestora regndroppar började falla. Som tur var var det varma köttbulledroppar och vi hade ett trevligt tjejsnack.
När vi kom hem monterade vi i hop våra nya möbler.

På kvällen åt vi biff igen, bäst att passa på när man är barnfria att äta lyxigare :-) och efter middagen promenerade vi i väg och köpte glass.
Därefter filmen "Green zone" som jag sov skönt till.

På söndagen bestämde vi oss för att röja upp på undervåningen som varit ett kaos i någon månad nu.
Vi rev ut allt, slängde skräp och ställde upp saker på vinden.
Det blev skinande rent och trivsamt igen. Nu kändes det som vi fått livet tillbaka hemma, att vi flyttat hem och in igen.
Vi satte också upp flera lampor i huset som tidigare endast kommit till planeringsstadiet och landat på golvet där de borde sitta i taket!

På kvällen kom alla barnen till oss och och lite planering för skolstart och kommande veckan satte igång.

Jag vek flera tvättmaskiner med tvätt in i garderoberna.
JR fixade ooch donade en del i garaget vilket gjorde att han spann som en Audimotor av välbehag.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Vilken mysig helg. Skönt att ni också börjar få lite lugn och ro. :)

Stiligt du gjort här på bloggen, nypimpning. :)

Kram!

2010-08-23 @ 14:00:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Kraka

Låter som en helt ok helg. :-)

2010-08-23 @ 14:20:26
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Mor

Låter bra.........

2010-08-23 @ 17:53:03
Postat av: Ulla

Nu har jag läst ikapp mig lite. Kul att du blivit sambo OCH husägare. Du kämpar på med dina steg. Jag opererade ryggen i okt och i maj började jag så smått jogga och vilken härlig känsla. Jag hann jogga i drygt 2 månader innan kroppen satte stopp igen. Jag kände av i både rygg och knä. Nu får jag återgå till mina promenader. Jag gillar de oxå, men känslan att kunna springa igen var obeskrivlig.

2010-08-24 @ 11:53:56
URL: http://ulla67.blogg.se/
Postat av: Granen

Vilken gó bild på dig! Du ser ut som en nöjd katt i solen:)

2010-08-25 @ 23:31:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0