Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Dax att ta tag i normalt hälsotänk igen.

När vi var i Thailand så frossade vi i god mat och framförallt glassdrinkar och glass. Finns nästan inte en matbild på oss utan glassdrinkar!

 

(Denna bild är ändå lite skojig :-) Jämför min mat med JRs :-)  )

Ingen kan beskylla oss för att ha druckit alkohol för det gjorde vi inte.
En kväll delade vi på en öl och någon dag drack jag ett glas vin men den vägen kan jag nog säga att vi inte intog kalorer på.


Det var glass i stora lass som var boven i dramat!
Vissa dagar var vi till och med på Häagen-Dazs 2 gånger per dag och avnjöt glass i alla former!



Jo då.
Vi tänkte nog tanken att springa på stranden och så men vi var för lata!
Vi promenerade en hel del och simmade faktiskt i havet som träning och ett tag beslutade vi oss för att varje gång vi kom in i vårt hotellrum göra 10-20 armhävningar.


Det kunde bli ganska många på en dag faktiskt!



Hur som helst...på flygresan hem lade jag på några extrakilon vätska i varje vad också vilket var riktigt skrämmande.
Mina ben såg ut som stockar och var stenhårda trots tåhävningar.
Detta gick dock tillbaka på något dygn och kvar blev bara 2 kg plus...i mjukt runt magen.

Stön...bara att börja sköta sig igen. Känns riktigt segt faktiskt!
Tror jag är lite förkyld nu också...


Kan man bli efter-semestern-deppig?
I så fall tror jag att jag fått en släng av det.

Inte för att jag inte uppskattar allt fint som är hemma och det vackra med 2 dm snö på träden och att det snart är jul...

Som sagt, bara att sparka igång sig så att man börjar må bra igen! Fast det går seeeegt...

Kommentarer
Postat av: Camilla

Men åååh, jag förstår att det känns lite segt att komma hem till mörker och kyla efter era veckor i paradiset. Vad fint det ser ut!

Att göra armhävningar varje gång ni kommer till hotellrummet var verkligen seriöst. :)

Och - vilka glassgrejor! Det ser hur gott ut som helst.

Kram!

2010-12-09 @ 08:50:37
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Maria

Sköööna, laaata glassdagar - mitt i December- det skulle nog vara en lag på att varje blekfis får åka iväg på så här års :) .



Kramilainen!

2010-12-09 @ 09:08:02
URL: http://mariaskreativa.blogspot.com
Postat av: Mia

Fler härliga semester bilder :) Klart man kan bli efter semester deppig, speciellt efter den dröm semestern. Grattis igen till förlovningen :)Ska vi ta ett träningspass någon dag?

Jag är med i inspirationsfabriken där alla kan vara med. Handlar om inredning och jag behöver en liten puff att bli klar här hemma. Dom har tisdagstema och söndagsbilden som inte behöver handla om inredning utan är valfri. Häng på, du gillar ju att fota och inreda.

Kram

Mia

2010-12-09 @ 11:40:22
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Kraka

Efter-semestern-depp är vanligt. Men snart är det jul och jag vet att du är en sådan där positiv person som ser allt från den ljusa sidan. Dessutom ska du ju "fira" jul med mig :-D

2010-12-12 @ 12:52:34
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Morsan-tjat !

Det finns mail att läsa och svara på!Skickat den 8:de december.Viktigt!

2010-12-16 @ 22:18:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0