Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det är i varje fall snyggt när det kokar!


Jag råkade titta lite på GI-recept på internet och såg att man skulle kunna göra hyggligt gott mos på endast broccoli, blomkål och lite creme fraise (salt och peppar).
Sagt och gjort, jag gjorde lite pannbiffar med oliver och tacosås i och detta mos.

Jag trodde deffinitivt att jag skulle vara helt ensam om att äta detta hemma men både JR och ans dotter D ville smaka och det slumpade sig så att de verkligen gillade detta så jag fick äta det 2 dagar på raken ...+ 2 matlådor.

Nu käns det som om det står broccoli ut genom mina öron. Är det det som kallas blomkålsöron månne? :-)


...men det har en ganska vacker färg när det kokar!


Nu är det nattjobb som gäller 2 dygn för mig och som vanligt rejält med promenader.
Det börjar bli kallt!
I förrgår var det minus 10.5 grader hemma hos mig och nu har det kommit ett tungt lager blötsnö.
Man får vara glad att man inte är and denna årstid!

Inte långt kvar nu innan jag också får bada. Snart är det dax för semester! Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Mia

Apropå semester. Kolla in mitt senaste inlägg. Nu får jag också sätta fart och träna, vill ju inte förstöra semesterbilderna ;)

2010-11-10 @ 07:55:40
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Mmm, den där röran är en favorit hos oss också och är himla snygg att ha i matlådan.

2010-11-10 @ 20:08:01
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Helena

Jag hade tänkt att laga broccoli och blomkålsgratäng idag men det såg så gott ut med moset så jag provar det idag istället!!

2010-11-14 @ 16:39:57
URL: http://familjenlever.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0