Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Fortfarande lite fin höst kvar.


De senaste dagarna har det väl mest regnat va? Blandat med lite halka men i Söndags promenerade jag ju till jobbet och då var det så här höstfint vid vägkanten.

Igår började Stockholmsregionen förbereda sig på den första snön.
Jag funderade på hur jag skulle ta mig till jobbet idag med snökaos och sommardäck.
Vi ställde klockan tidigare än normalt och jag tänkte i värsta fall promenera.
Av allt det där blev inget!

I övrigt har veckan mest bjudit vanlig vardag....eller kanske inte :-)

I måndags efter jobbet åkte vi på lite onödig shopping! Vi unnade oss lite helt onödig lyx.

I tisdags kväll efter jobbet städade hela familjen hårt och intensivt hemma.
Därefter sprang jag 5 km och det gick flygnade lätt som omväxling.

När vi sent kom i säng allesammans vaknade A efter en stund pga konstiga ljud. Någon knackade hårt på fönstret upplevde han.
Han kom springande upp för trappan till oss och en adrenalinstinn jakt på ev inkräktare inleddes i huset.
JR kunde av uppmärksamma grannar skådas iklädd pyamasbyxa och yxa smyga runt vårt hus på jakt efter inkräktare.
Vi fångade ingen skurk men konstig ljud fortsatte att höras och skrämma upp oss...till dess att tvättmaskinen var klar och slutade dra in vatten och slå ifrån vatten på ett väldigt nytillkommet högt vis:-)



I onsdags efter jobbet stack jag och JR och tränade direkt.
Det blev en intensiv halvtimme med fokus på rygg.

När vi satt i bilen på väg till gymmet kom vi i samtal om hur vi ville ha det med vårt förhållande om någon av oss blev allvarligt sjuk på något sätt.

Vi var rörande eniga om att vi ville vara på den som blev sjuks sida och vi ville ha den friska vid sin sida om vi blev sjuk.

Men sedan sade jag efter ordentlig eftertanke:

"....Om jag nu vid 30 blir dement och måste flytta in på hem och ha vuxenblöja och inte känner igen dig så får du lova att skaffa dig ett bra liv och skita i mig...."

Sedan började vi asflabba!

Dement? Moi?
...Det var ju ett tag sedan jag var 30! Typ 10 år sedan! :-)

Kanske är vägen dit kortare än jag tror.





Kommentarer
Postat av: mia

haha...hoppas inte JR skrämde slag på grannarna :)

2010-10-24 @ 12:05:04
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0