Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Ytterligare en mysig helg till handlingarna!

I fredags kväll var jag ju på jobbets jättetrevliga fest.
Jag tog det lite soft med starkvarorna eftersom jag ville vara igod form för lördagens träning.

Vid 11-tiden på lördagsförmiddagen steg vi in på vårt vanliga gym och körde ett pass armar + att vi boxade skiten ur en stackars box-säck.

Därefter åkte vi till Willys för att handla kycklingklubbor och smör.
Shit vad det har blivit dyrt på Willys, tänk att bara ett paket Bregott och ett par kilo kycklingklubbor kan gå på 1.500 kronor! :-)

Det blir lätt så, en storhandling fast man inte planerat det men man liksom bara passar på!



Bland annat köpte jag lite torkad frukt och sådant så att jag kunde fixa ihop en glutenfri musli till JR som stackarn inte haft något annat på yoghurten under de senaste åren annat än rent havregryn.
Nu blev det liksom julafton för honom och jag tror verkligen han behöver lite energirik vardagsmat!


Lördagseftermiddagen blev skönt slapp och vi sov lite middag. Därefter bytte jag till vinterhjul i det närmaste själv för första gången i mitt liv.
JR stod bredvid som instruktör men jag hade givit meg den på att jag skulle klara det själv. Några skruvar var lite för hårda för mig att lossa det första på och då fick JR rycka in men vi kom fram till att det inte fanns en sportslig för mig att lätta på dessa skruvar då jag var för liten helt enkelt!

Efter hjulbytet hyrde vi film och åt kycklingklubbor med pommes. Till filmen "Killers" blev det en stor familjeskål med godis. Alla barnen var hemma + en kompis till dem.

JR och jag satt sedan uppe ganska sent och kollade hotell och bilder för vår kommande resa.

Vi tog en lång sovmorgon på söndagen. Jag förberedde köttfärssås till lasagne.
KL 15.00 hade vi bestämt träff med Mia med familj. Alltså hela vår familj med hela deras familj.
Vi skulle till hennes brors privatgym!
Han tävlar i "Starkeman-tävlingar" och måste ha ett av Stockholms största mest välutrustade privatgym.

Han och hans kompis visade snällt runt oss och instruerade oss.

Brorsan eller om det var kompisen tyckte förresten att dips-maskinen som jag skulle träna bort gäddhänget i och knappt kunde rubba var rena barnleken för vilken 100-åring som helst!
Stön...jag har en bit kvar till jag blir en normal 100-åring!


Min älskling tyckte att hantlarna inte riktigt täckte behovet....
Den han jonglerar med här på bilden vägde BARA 66 kg!
...Det kan hända att han inte gjorde så jättemånga repetitioner med just den hanteln .... :-)

Titta på bilden nedan (ja, bilden ovan också för den delen), kolla storleken på hantlarna!
De är galet stora!
Jag kunde inte ens rulla iväg den som låg på golvet genom att sparka på den!

Bak i bilden nedan skymtas gym-ägaren med kompis och som ett svart buckligt streck mitt i bilden skymtas jag mitt i en sit-ups! I förgrunden R.


På bilden ovan går E runt och tittar på lite av maskinerna.
Det fanns hur många som helst och de stod tätt tätt! Först var vi bara helt stumma och gick runt och gapade men sedan började vi hoppa i maskinerna lite planlöst och tränade allihop efter bästa förmåga tillsammans och hade jättekul!
En riktigt rolig eftermiddag som vi sedan avrundade utsvultna på Mc Donalds eftrsom vi inte kunde hinna hem och vänta på att lasagnen skulle bli klar som jag förberett innan vi åkte. Den får bli middag i morgon i stället.


Ja men för sjutton!
Kolla viktlasset på maskinen! Det är hutlöst mycket, så här ser det inte ut på vanliga gym!


Sen var det bara att matt i kroppen gå iväg till ett nattpass på firman.

Kommentarer
Postat av: ejmis

Oj, oj, oj så mycket vikter!!!

2010-10-25 @ 10:21:11
URL: http://ejmis.blogg.se/
Postat av: Morsan

Det är bra att Du sköter om J, men jag undrar....har han ätit eller ska han äta? Syftar då på bilden Du lagt ut.

Sen tycker jag att Du är jätteduktigt som lär dig byta hjul. Har gjort det en enda gång ensam och då berodde det på punka.

2010-10-25 @ 14:53:01
Postat av: mia

Jätte roligt att ni följde med och tränade. Måste göra det fler gånger. Har rätt ordentlig träningsvärk i magen. Måste vara den där midjemaskinen som inte var för tjejer.....

2010-10-25 @ 22:43:24
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: maria

Låter som en givande helg!

Ses o hörs!

2010-10-26 @ 10:16:16
URL: http://www.mariaskreativa.blogspot.com
Postat av: Lizaloop

Nu var det ett tag sedan jag kikade in till dig så nu har jag allt lite att läsa ikapp :)

Hoppas allt är bra!!

2010-10-26 @ 16:36:07
URL: http://lizaloop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0