Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu är det dax att börja blogga livet igen!


Fredagskvällen gick som sagt i Tacons tecken och vi somnade både jag och JR samt barnen i soffan framför en film. Vid halv tolv var filmen slut och vi masade oss i säng.



Det här är förresten vår nya soffa och vårt vardagsrum så långt som vi kommit med att inreda det hitills. Lägg särskilt märke till berget av tvätt och ormboet av sladdar under tvn!
Ett litet steg för mänskligheten men ett stort steg för mig att visa upp vardagen i denna kaotiska tappning!
Guldstjärna till mig som vågade blogga operfeta bilder!
Ser ni att det ligger en ensam liten hantel där mitt på golvet också. Det skvallrar om att det fins tankar om att sitta i soffan och smygträna små muskler :-)



Här är vardagsrummet fotat åt andra hållet med matplatsen. Ser lite prydligare ut.
Alla de vita gardinerna är i varje fall sydda och på plats nu!
Egentligen är det otroligt att vi hunnit så här långt hemma med tanke på att vi arbetat så hårt med JRs hus hela tiden. Lite lite varje dag har vi ändå pysslat hemma.



Så här blev det i arbetsrummet.
Även där sladdkaos än så länge men det långa skrivbordet och våra arbetsplatser är på plats.
Från början gjorde vi gästrum med en säng till Darr när hon kommer men det blev liksom att rummet stod så tomt att vi slängde ut sängen och köpte långskrivbordet och 2 bekväma arbetsfåtöljer i stället. Vi får köpa en fin hopfällbar extrasäng att ta fram till Darr när hon kommer på besök.
Nu sitter vi här inne och bara myser tillsammans på kvällar och kollar datorerna.
Jag känner att det nu börjar närma sig tid då man kan få sitta och pyssla med bilder i datorn och även blogga igen.

I övrigt i helgen har det varit riktigt fint väder.
I lördags satt vi ute och fikade på balkongen!
Jag hade bakat kladdkaka för attt göda JR och bilden jag tog på hans bit gör inte biten rättvisa, den var enorm och ett berg med grädde på!
Jag jobbar hårt på att han ska få hull på kinderna igen och lite har det faktiskt givit effekt! Han ser mycket piggare ut igen! (Jag drack bara kaffe. Lite jobbigt är det faktiskt att bara sitta och titta på kladdkaka!)


Jag har slängt mina blomlådor i helgen då de nu helt tröttnat men flera krukor med blommor står fortfarande i vackraste blom.
Kolla Petunian och och pelargonen, jag fotade dem i lördags och de ser fortfarande så fina ut!

Jag glömde kanske helgens viktigaste händelser.
Kontrakt är skrivet på JRs hus och vi har börjat tömma det. Lagt ut massor av möbler på blocket.

Vi har också köpt begagnade BMX-cyklar till grabbarna på blocket. Grabbarna har mekat och cyklat som galningar!

Kommentarer
Postat av: Mia

Skönt att huset är sålt och att det lönade sig med allt nerlagt arbete.Kladdkakan såg smarrig ut, hur kunde du motstå den? Jätte fina bilder, ser riktigt hemtrevligt ut. Ni missade inget ”bus” var mest tjafs (Gävle). I helgen är det sista Kjula. Jag och L kommer att följa med fredag till lördag. Det är dom vanliga som kommer. Ska ni med?

2010-09-13 @ 07:40:54
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor

Jag kunde nästan ge mej f-n på att det blev svart soffa!!!!! Generationsmotsättning alltså. Här bredvid är allting oxo svart! ÄR NI TOKIGA HELA BUNTEN? Annars är det ju bra och låt gärna bunten med tvätt ligga kvar i soffan. Den piggar upp med sina färger! FNISS!

2010-09-13 @ 11:00:59
Postat av: Maria

Å, vad jag gillar den matplatsen!

Kul med kort igen.

2010-09-13 @ 16:44:16
URL: http://www.mariaskreativa.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0