Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Någon annan som såg UFOn över stockholm 20/9-10?

Oj vilken vecka! Vilken rolig vecka!
I måndags sov jag ju efter nattjobb men vill minnnas att jag vaknade ganska tidigt. Bråkade vidare med Boxer. Denna gång lovade de att återringa oss i onsdags kl 17.00 för att se om vi fått i gång vår hemtelefon som vi beställde i maj och för att berätta om de funnit lösningar på våra datorproblem.
Tror ni att de ringde?
Nej, naturligtvis inte men nu funkar i varjefall telefonen hemma äntligen!

På kvällen i måndags var jag ganska trött men vi satt i soffan och tittade på "Biggest looser Sverige".
Jag fick lite inspiration av att se dem motionera så jag stack ut och sprang 4,5 km kl 21.45.
Det gick verkligen superlätt och jag sprang skönt mjukt. Äldsta sonen cycklade bredvid.

Plötsligt slocknade gatlyktor och vi såg ljussken över himlen. En rund vit ....ja vad fasen var det? Som en gigantisk spotlight som någon drog över himlen.
Vi blev liksom inte rädda men det kändes väldigt konstigt. Vi tittade på det en lång stund och vande oss vid det.
Det var först nästa dag som vi började grunna på vad det var.
Jag är ju liksom inte den som tror på UFON....


Det som sedan har gjort arbetsveckan så rolig har varit att jag fått vara med som handledare i ett team.
KUA heter det. Klinisk utbildningsavdelning.

4 erfarna har handlett 3 nyutbildade i att arbeta tillsammans i ett team.
Att öva kommunikation och yrkesroller.
Arbetet för oss handledare är superspännande! Att få dem att själva analysera sitt arbete och sina handlingar och växa i sina roller men framför allt tillsammans.
Massor av tid går till att reflektera.
Jag känner att jag lär mig jättemycket själv och jag är glad att få testa den här arbetsuppgiften!
Dagarna har varit långa och man har varit ganska slut när man kommit hem. Jag har inte hunnit motionera så mycket alls.
Haft svårt att få ihop stegen.

I går kväll sålde vi min dubbelsäng för 3000 kr. Skönt att bli av med den dubletten som stod i hallen hemma. Nu idag blir JRs matbord och stolar sålda och hämtade. Även dessa har varit lite trånga att ha hemma i hallen. Kvarståe en del möbler till men nu börjar det bli lite luftigare hemma!

Igår kväll ägnade vi kvällen åt viktiga bankpapper och allehanda sådana saker.
Vi har fixat månatliga överföringar från våra lönekonton till ett nyskapat gemensamt huskonto och nu ligger räntor och alla andra husutgifter på autogiro från det kontot.
Härligt att vi fått allt sådant på plats!

I mina tankar har jag ju lust att gå ut och springa även i kväll men jag vet faktiskt inte om jag kommer att orka, jag kanske bara ska softa i kväll.
...jag måste ju städa till marsvinen och vika tvätt och....ja, massor av sådant.

Kommentarer
Postat av: Syrran

Och ET mår bra ?!

Hälsa han nästa gång.



Barnvaktar i helgen :)

2010-09-23 @ 19:34:18
URL: http://mariaskreativa.blogspot.com
Postat av: Camilla

Coolt! Tänk om det verkligen var ett UFO. Jag tror inte heller på såna, men vem sjutton vet... det är ju lika osäkert om ett eventuellt liv efter detta.

Kram och trevlig helg!

2010-09-24 @ 18:51:55
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0