Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Arga snickarfrun!



Det kvinnliga inslaget i detta inlägg får väl bli att jag köpte en ny handväska, en i mina ögon vårlig, för mig lite mer feminin sak än de jag vanligen brukar använda, de brukar vara mer åt de sportiga hållet.

Jag har inte invigt den än men så fort det blir plusgrader och jag städat min nuvarande och flyttat över sakerna så blir det på med kappan och upp med handväskan på axeln!

Jag måste verkligen skärpa till mig och inte se ut som en soffpotatis i klädstilen konstant så som det har blivit.



Nu har vi isolerat så kraftigt i sovrummet att det börjar bli för varmt!
Kläderna åker av till och med under pågånde renovering!

Förut hade vi extra element i detta rum och sov i dunjackan då det blåste rakt igenom rummet och fönstren var helt genomsläppligt av kyla, blåst och ljud.
Nu är det knäpptyst och varmt!



Jag har blivit riktigt vass på sticksågen och är numera inte ett dugg handfallen med de elektriska verktygen. 
Vi har blivit riktigt goa vänner!
Förut var jag nästan rädd för sågar och borrar. Nu hämmar det bara mig om de är för tunga.

JR är bättre än mig på att spackla så det har blivit så att jag får grovspackla så lägger han den sista handen vid de yttersta lagren spackel så att det blir riktigt fint.



Det börjar ta sig nu och i går när jag hade ledig dag var jag på woodys brädgård och köpte lister till fönstersmygarna. Det fanns inte i den dimensionen vi behövde så jag fick köpa dubbla överallt och spika ihop så att vi kom i väggnivå.

Jag jobbade med det här på eftermiddagen sedan och nu i förmiddags så nu är det klart runt fönster och balkongdörr.
Bara att spackla och måla smygarna.



Övrigt i veckan har jag hållt barn-A-HLR-undervisning tillsammans med T för kollegor och det har varit långa dagar.

I onsdags var det föräldramöte i stora grabbens klass inne i stan och därefter en superfin Soaré som ungdomarna höll för oss.
Var inte hemma förrän 21.30.

Träningen fick stryka på foten i veckan igen men det kanske var ganska bra att vi vilat några dagar för när vi körde igång hårt på gymet igår med 40 minuter armar kändes det helt perfekt.

Hur jag ligger till med mitt nyårsmål?
Nja...inte så super kanske men jag gör nu 4 godkända dips.
Mitt mål är ju 7 chins och 7 dips på nyår.

I går på eftermiddagen fick jag lite kvalitetstid med yngsta sonen då jag fick äran att hålla i plånboken då han ville handla kläder! Trevligt.

Igår kväll var vi barnlediga så vi myste i soffan med varsin salllad och var sitt glas vin och 2 filmer efter gymmet.

 
Först en stillsam action "The American" och sedan en mindre stillsam action "Cellular". Båda var helt ok.

I dag har JR varit på någon form av rallybilslicenstagning på förmiddagen.
Jag byggde i det närmaste klart i sovrummet vad det gäller gips och lister.
Nu går vi mot finliret och det roliga!

Sedan sprang jag på löpbandet.
Hade för avsikt att springa 4 km eftersom det nu är april men jag fick ge upp på 3 då jag fick håll.

JR kom hem med en datorkunnig tilllika rallybilsälskande kompis H innan jag åkte till jobbet.
H hjälpte oss med det omöjliga, att få JRs och min laptop trådlösa till vårt modem.
Alla andra datorer i huset har ju gått att ha trådlösa men inte min och JRs.
Nu går det och vi är mkt tacksamma och glada.



Kommentarer
Postat av: Mor

NI ÄR SÅ DUKTIGA!



Efter det att jag fick Cortison-näsdroppar så har jag fått ut min hjärnstubstans på ett litet toapapper som ligger och gungar här bredvid mej. När jag tittat färdigt på det kanske jag skickar det på undersökning eller spolar ner det.

Sitter fortfarande i TV-rummet och sover om natten.

2011-04-02 @ 16:45:41
Postat av: Mia

Tjusig väska! Vårig och feminin.

Nu går det undan, spackla och måla måste vara en baggis om man bytt fönster ;) Ska det bli målat eller tapetserat? Vilken färg?

Såg The American men jag hade nog för höga förväntningar. Var si så där tycker jag.



2011-04-04 @ 21:03:45
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0