Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Nu är jag på gång!



Det fick helt enkelt vara nog med viktuppgången nu.
Jag beslutade att införa GI-tänk i mitt vardagsliv igen, inget totalt uteslutande av kolhydrater utan bara byta ut snabba till långasamma kolhydrater.

Väck med allt vitt så som socker, vetemjöl, vitt ris och pasta samt potatis.
In med fullkorn och frön.



Igår kväll fick jag för mig att baka matbröd på prov till mig.
Jag bakade med bara solrosfrön, pumpafrön, rågkross, quinoa, linfrön, fiberhavregryn mm mm av nyttigheter, inget vanligt mjöl.

Tyvärr gick alla större frön och sådant sönder i matberedearen men brödet blev hyggligt gott faktiskt...som en bättre träbit :-)

Ja, vad har jag mer gjort under mina 2 lediga dagar måndag och tisdag?
Storhandlat. Bara där försvinner några timmar.
Städat och tvättat lite.
I måndags eftermiddag tog jag premärturen och sprang ute. Sprang 4 km på träningsvärkande ben från dagen innan i gymmet.
Det var riktigt skönt att springa ute igen.

På tisdagen sprang jag också fast bara 3 km på bandet på 17,39 min efter att jag kört 30 minuter rockring med vikter.




Jag köpte en sådan där rockring som är rejält stor, 1 meter i diameter och väger 1,5 kg och som har massageknölar i sig så att man konstant måste tokspänna magmusklerna annars gör det för ont.

Igår eftermiddag klippte jag mig också.

Jag fick för mig att ta ganska mycket.
Fick helt enkelt för mig att ta av drygt en dm på längden och klippa upp håret och göra det flikigt mot ansiktet från hakan och nedåt.

Nu var inte frissan så modig som jag utan jag tycker det blev en ganska klen förändring men ändå ganska skönt.

Tror faktiskt inte så många ser att jag klippt mig ganska mycket.
Nu på jobbet sitter håret i en sedvanlig tofs på skallen igen eftersom jag gick och lade mig med blött hår igår kväll och i morse cyklade jag till jobbet med hjälm...så tofs är ett måste!

Kommentarer
Postat av: Anonym

var gärna med och tävla om dagens länkning!:) kram!

2011-04-06 @ 12:55:53
URL: http://denisebjrk.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nu är du verkligen på gång! :)

Rockring med vikter läste jag också om i en tidning (Topphälsa?), det kan nog vara bra. All motion är bra, särskilt variation av motion. Nackdelen är ju att man har träningsvärk så himla ofta. :/

Jag har så himla ont i lår, rumpa och ben efter joggingtur nummer 4 i går. Sakta går det, men förhoppningsvis ska jag bli bättre med tiden.

Härligt med en riktig hårklippning. Det låter jättefint och så blir det ju inte så "tungt" heller, du som har så himla tjockt hår.

Kram!

2011-04-07 @ 20:33:04
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0