Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min magkänsla!



Ja, man tar ju till alla knep att få till en platt mage :-)

Igår efter jobbet åkte jag på jakt efter den långtidsverkande medicinen Prolaktas som man kan leva normalt med som laktosintolerant.

Förut trodde jag att laktosfria produkter hade reducerats på något men nu vet jag att det är helt vanliga produkter fast med tillsats av enzymet laktas vilket man som laktosintolerant lider brist på.
Har man brist på det enzymet får tarmen bryta ned laktosen och då blir det kraftig gasbildning, smärtor, oreda och elände.

Om man tar ren laktas (Laktrase) i samband med måltiden om den innhåller laktos i någon form så funkar det, t ex om man ska äta en glass.

Det bästa av allt är att det finns en preparerad tablet "Prolaktas" som räcker att man tar 1 om dygnet, den ligger och levererar laktas under hela dygnet och gör att man kan leva helt normalt, äta vad man vill!
Härligt!
Nu skall min mage bli bra igen!
Som jag har kämpat med min mage innan jag fattade att det var det här jag var oduglig på att bryta ned!

Nu verkar det som om jag inte är direkt ensam om det här ute i samhället.
Prolaktastabletterna är slutsålda på alla apotek i hela min hemkommun!
Kvar finns bara Prolaktas junior, en tuggtablett men den bör funka på vuxna också enl apoteket.
De 2 första dagarna skulle man äta 2 tabletter som en upptrappning sedan bara köra en om dagen.
Jag hoppas jättemycket på det här!



Jag har ju tänkt att cykla till jobbet nu men igår när jag hoppade upp på cykeln märkte jag att den var utan luft i däcken.
Igår kväll tänkte vi pumpa den men ventilerna var av ovanlig sort så det blev inte av.
Blev bilen idag igen.
Bara 11 grader i morse och morgonhöstfukt på bilrutorna.
Fasen vad trist.
Ska det vara så här redan?
Känns dock bättre idag än igår, rent generellt med jobbångesten.

Kommentarer
Postat av: Camilla

Hoppas att du får ordning på magen. Låter ju himla smidigt med ett piller och sedan kunna äta i stort sett vad man vill ibland ändå. :)

Usch ja, kalla nätter här - men varma dagar. :) I morgon och övermorgon ska det bli uppåt 28 grader här har de lovat. I och för sig är det ju bra att det är kallt på nätterna, så att man kan sova lite bättre.

Kram!

2011-08-02 @ 15:20:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: maria

Jag utesluter så mycket laktosprodukter jag kan under en vecka och jag märker en liten skillnad i " upplåsbarhet" i magen.



( Kom åt en knapp på fb som gjorde att jag kanppt syntes...åtgärdat!)

2011-08-02 @ 18:52:42
URL: http://www.mariaskreativablogg.blogspot.com
Postat av: Emelie - PT och kostrådgivare

Vad trevligt! Du är väldigt välkommen :)

Fin blogg, fina bilder och vilka armar du ser ut att ha. Tummen upp :)



Jag undrar vart du har hittat den lilla gubben/gumman som sitter och gör sit-ups ovanför den tickande klockan? Gillart!!



2011-08-05 @ 08:33:17
URL: http://bodybybeijer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0