Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

De senaste 2 dagarna.



Ja ha, nu är man igång och jobbar på allvar igen.
Det är inte lika skrämmande som det var i måndags.

Efter lite påtryckningar från N som undrar...Hur blev egentligen ert sovrum???
Så är det väl dax att bekänna färg.
Det har tagit lång tid för oss att göra klart.
Sista veckan på semestern gjorde vi en attack och byggde ihop garderoberna även om vi inte gick helt i mål och slutförde med de sista tak- och golvlisterna.



Eller rättare sagt...JR somnade i en av garderoberna när jag monterade :-)
..Ser inte helt bra ut att sova i en garderob...
Hoppas det tar lång tid innan vi klär oss i träfrack...

Nåväl, han hjälpte till lite också, det var bara en stund han sov.
På semestern får man faktiskt vila!



Idag hade jag ledig dag från firman och då gjorde jag det stora arbetet med att vika in alla kläder i de nya garderoberna och sedan städa upp sovrummet så som det var tänkt att det skulle bli...fast de sista listerna är ju som sagt kvar att sätta...
...och lakanen kunde kanske ha varit manglade när man skulle blogga hur det blev men...nu blev det inte så!
Perfektionist-Borthy är ett minne blott hoppas jag!



Man får faktiskt vila även när det inte är semester...

JR tog sig en kort kort powernap i solstolen idag efter jobbet medan jag dukade bordet inför middagen.

Jag tycker det har blivit så mysigt på vår balkong nu och vi sitter där ganska ofta och äter middag då solen försvinner från altanen tidigare än balkongen.



Som middagsgäst hade vi äran att ha N!
Mycket trevligt! Vad trevligt att träffas igen efter semestrar!

Jag lyckades väl inte ta världens bästa bild på dem när de satt och pratade vid grillen men... det var jättetrevligt i varje fall!




I ett svagt ögonblick vid middagen bekände jag mig som koffeinist.
Jag bekände efter en tids tänkande på det att mitt kaffedrickande gått helt över styr.
Mitt huvudsakliga vätskeintag över dygnet kommer från kaffe.
Utan att ljuga tror jag mängden åtminstone uppgår till 1,5 liter kaffe.

Sagt och gjort lovade jag dem och  mig själv att från kl 12.00 i natt lägga av med kaffe...förutom koppen på morgonen.

Det kanske låter enkelt men jag tror det blir ett par dagars problem med abstinens för mig.
Kaffet har verkligen blivit min snuttefilt och belöning i allehanda samanhang.
Varje gång jag längtar efter kaffe framöver så ska jag dricka en halv liter vatten i stället.
Låter sundare.



I går efter jobbet åkte jag och kollegan CB en sväng till det närmaste centrumet för lite spontanshoping.
Jag kom hem med 2 par G-star jeans och en klänning!
Det var roligt!



I och med att semestern tog slut blev vi tvungna att sätta upp nya roliga mål.
Nu drömmer vi om att om något år kunna åka med barnen till Thailand.

För att åka hela familjen gäller det att spara ihop ca 100.000 kr.
Det gör man inte i en handvändning om man är bara normalinkomsttagare som vi är.

Nu har vi lagt upp en sparplan och gör månatliga överföringar till våra resekonton + att jag ska försöka ta extrapass på firman då och då som oavkortat skall gå till resan.

Enligt kalkylen skall vi ha lyckats fått ihop hälften till jul i år och andra hälften till då det drar ihop sig till att åka. Misstänker att det kan bli nästa höstlov,alternativt jullovet eller sportlovet. Eftersom barnen skall med så måste det bli i samband med något lov så de får ledigt.
Höstlovet känns väl inte direkt bra då det fortfarande är lågsäsong i vädret  där då...eller hur är det i oktober i Thailand?
Under julen är det ju jobbigt mycket svenskar och turister där...och som dyrast.
Sportlovet vet jag att det är bra där men det känns ju så jäkla långt till dess....1,5 år...blä, vill inte vänta så länge!
Men, den som väntar på något gott :-) !

Kommentarer
Postat av: Mia

Allt är bara bra. Är lite dåligt med bloggandet just nu men ett inlägg kommer i eftermiddag.

JR ser väldigt pömsig ut, hårt att börja jobba efter en lång härlig semester.

Din myshörna blev verkligen toppen har inte börjat med min myskuddhörna som jag ska ha i burspråket. Du var lite snabbare vid symaskinen än jag.

Åhh så snygga kläder, älskar blått MEN jag ska inte bli shopping sugen nu. Är förlagd med ett tillfälligt shopping förbud på mia-saker.

Kram



2011-08-05 @ 09:30:48
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor o Far

JÄKLANS vilket fint sovrum!! ! Det har ni gjort bra!

2011-08-05 @ 09:38:34
Postat av: Maria

Grönt te!! Jag säger bara GRÖNT te!!

Smakar gräs men med en dutt honung i blir det drickbart :)

Man blir pigg :)

2011-08-05 @ 13:55:45
URL: http://www.mariaskreativablogg.blogspot.com
Postat av: Camilla

Meeen, jag har precis samma kaffeproblem som du, dricker otroliga mängder varje dag. Konstigt att magen håller. Måste också försöka minska till 3 koppar om dagen i alla fall.

Superfint sovrum! Fin shopping också. Vill ha nya jeans jag också.

Spännande med resplanerna. Det blir roligare med extrajobb om man har något mål med pengarna, helt klart. Du kan inte göra ett Traderaryck? Man kan sälja mycket där. Ett år fick vi ihop 10.000:- på tradera till semesterkassan faktiskt, bara på sånt vi inte använde. Jag är smått allergisk emot att ha en massa saker i förråd och skåp som jag inte använder, känns så skönt att rensa. :)

Kram och trevlig helg.

2011-08-05 @ 19:10:40
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Junitjej ♥

Så fint erts ovrum blev!!!!

2011-08-06 @ 20:35:03
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Katta

Gud vad fiiiiiiiiiiiiiiiiiiint!!!!!!!!!!!!!! :D

2011-08-06 @ 21:25:26
URL: http://kattasfett.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0