Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Allorlunda julpyssel och annorlunda julblommor.




I fredags var jag ledig från firman.
Jag kom igång med mer julklappsköp.



På kvällen skulle JR ut med sitt jobb på julbord så då passade jag på att ta en helkväll med Mia på Ikea!

Vi hade hur trevligt som helst och tiden flög iväg som vanligt.
Vi köpte tyg till att sy servetter av till våra respektive julbord.
Jag köpte vitt bomulstyg som jag sedan tvättade och hängde under fredagsnatten.



Vid 2-tiden på natten åkte jag in till stan och hämtade JR från kalasandet.

På lördagen efter lång sovmorgon satte jag i gång med att sy servetter av det vita tyget.
Jag for till sybehörsaffären och köpte garn och kalkerpapper.



(Provbroderade lite på en överbliven tygsnutt för att se hur det skulle fungera)

Jag skrev i Word på datorn ut alla namn på gästerna för julbordet och sedan kalkerade jag detta på mina nysydda servetter.
Sedan var det bara att sätta igång att brodera.

Jag testade att sätta pepparkaksformar som servettringar men jag tycker inte det blev så fulländatat så jag skall nog komma på något mer snoffsigt så gästerna känner sig riktigt välkommna!



Jo just det...aningen pinsamt att erkänna men jag köpte en plastgran på Plantagen i fredags.
Det tog verkligen emot men jag pallar inte att forsla gran fram och åter från huset längre.
Hatar att såga ned eländet efter jul och få in hela alltet i bilen och forsla iväg det.
Jag provar den här helt oromantiska lösningen nu och ser om jag kan leva med den.



Än så länge hålller den måttet.
Jag provmonterade den och den både lutade och barrade så den var ordentligt naturtrogen!



Sen till det här märkliga....
Mina lökar som jag tryckte ned i rabatten i höstas kommer nu!
Varför?
Vad gjorde jag för fel?
De skall ju komma till våren och ge oss glädje!



Sist men inte minst....
Varför blommar mina rosor ännu i december?

Kommentarer
Postat av: Mor

JÄKLAR vad fint Du gör!Att Du hinner? Att Du orkar......"impad" är vad jag är!

2011-12-05 @ 08:57:56
Postat av: Mia

Jag är mållös! Så snyggt! När du bestämmer dig för något så genomför du det. Tack för en trevlig kväll på IKEA. Jag har iaf hunnit använda mina glasburkar. Med röda band och hembakta kakor blev de en uppskattad present. En aning enklare idé än din ;)

Kram

2011-12-05 @ 09:12:52
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Maria

Fiffigt!! Och vad fint!



Visst känns det konstigt när man ser knoppar och blommning ute nu. Igår när jag var till skogs såg jag en del sånt.

Men idag är det frost och de kommer nog ryka.



Tjingeling!

2011-12-05 @ 10:27:26
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Mor

Tittar in igen och vill kommentera det här med att kalkera bokstäverna från Word. Mycket fiffigt!

2011-12-05 @ 21:49:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0