Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Sushi, provomgång nr 1!



Igår fick jag för mig att prova att göra hemagjord Sushi.



Egentligen trodde jag inte att man kunde göra det men det gick faktiskt ganska lätt.



Några små misstag kan väl erkännas...
Jag visste inte vilken lax det skulle vara så jag tog den som var mest lik...
Det var rökt lax och det kan jag säga var helt fel.
Okay, det gick ju att äta med rökt lax men deffinitivt var det fel.
JR tyckte det var godare än orginal :-)



Riset med risvinäger och socker blev precis som det skulle och det var t o m godare dagen efter.
Annars kan jag nog säga att man inte ska testa med så billiga fisk-sorter som jag gjorde...det hör liksom inte till utan man skall nog kosta på sig lite där för optimalt resultat.



Barnen försökte äta men pojkarna gav upp relativt snart och åt mackor i stället. D däremot åt otippat normalportion vilket gladde en matmors hjärta.



Jag tyckte det här var jättekul och ganska enkelt!
Någon som har tips på fisk-sorter?


Kommentarer
Postat av: Maria

Det SER väldigt gott och frächt ut men Suchi kan jag INTE! Tycker det luktar gammal slaktad fisk vid Malsnaren...

Men jag tror nog att du hade det kul när du gjorde det!

Kram

2011-12-15 @ 13:42:57
URL: http://marialivet.blogspot.com
Postat av: Mia

Så spännande men var är receptet? Vore kul att prova.

Kram

2011-12-15 @ 15:50:04
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor

Det seeer onekligen gott ut iallafall! Har aldrig ätit

"Sussi" å Du....Du ringde aldrig som Du lovade!

2011-12-16 @ 15:23:01
Postat av: Mor

Ang. det här med att ta hand om folk som svimmar så är jag väldigt imponerad av dej som kan ta hand om sådant.Själv skulle jag bli alldeles förskräckt och bara ropa på hjälp!

2011-12-18 @ 19:19:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0