Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag är lat och barnen är duktiga.

Jag har varit ledig 2 dagar men inte gjort så många knop.
Storhandlat och kört bilen till verkstaden och lite sådant men inget högproduktivt direkt.
Läst lite och softat.
Läser just nu boken Zahiren av Paulo Choelho.




En bra sak är införd hemma!
Alla barnen vill laga mat så nu har vi bestämt att de framöver och från nu ansvarar för matlagning och efterföljande upsnyggning av köket 1 ggn i veckan var!

E inledde med att helt självständigt göra kycklingwok med nudlar och grönsaker kryddat med curry och honung i tisdags.



Blev otroligt lyckat och han fixade köket tipptopp efteråt!



A gjorde hemmagjorda hamburgare till hela gänget igår onsdag på lika imponerande sätt och i kväll är det lilltjejens tur att laga korv och mos.

Ett otroligt lyft för mig att slippa lite matlagning och de tycker dessutom att det var jättekul och de var mer än duktiga kan jag säga!
Jag är mycket imponerad av det jag sett de senaste 2 dagarna!



Eftersom bilen (Saaben) nu är inlämnad för service och längsgående bromsrörsbyte skulle jag ta lill-Audin till jobbet i morse. (Den är ju väldigt låg så den brukar vi inte köra på vintern)

Den sade dock bestämt nej tack till att ut och köra i morse då det var för kallt så det blev bara för mig att gå i -24 graders kyla till bussen och den vägen komma till jobbet.
Det gick ändå ganska smidigt.

Det visdade sig att fler bilar trilskades denna morgon i vår maskinpark.
Svarta S2an började läcka olja på vägen till JRs jobb så han fick lämna in den på samma verkstad som min Saab var inlämnad på och som tur var då Saaben klar så JR kunde ta den.
Struligt men tur i oturen!

Lite stökigt var det också att jag inte hade koll på vilken dag A skulle till tandregleringen heller...men det var i morse mitt i alltihop det också.

Ändå blev det en helt okay fm!

Jag börjar bli riktigt pigg nu trots att jag håller jäkligt hård diet nu.
Har varit trött och svag den första tiden men nu börjar det vända.

I tisdags var vi på gymet och tränade ben.
Kanske blir de en sväng dit idag också, vi får se om vi hinner...eller om vi kollar en film i stälklet :-)
Om inte annat så ska jag masa mig dit och boxas i morgon kväll med några tjejer från jobbet...kanske om kroppen och bilen vill föra mig dit.

Kommentarer
Postat av: Mor

Mycket bra det här med att låta barnen laga mat, men här hemma hade det inte fungerat ;-)) Varken "Kära Far" eller jag hade nog inga bra nerver för sådant. FNISS!

2011-02-25 @ 09:17:28
Postat av: Morsan igen

Har Du lust med nya almanacksbilder som gäller dina agendor för mars och april så mottager jag dem tacksamt.

2011-02-25 @ 11:20:58
Postat av: Camilla

Det där låter ju hur skönt som helst! :)

Jag tror dessutom att det är bra för barnen att få känna ansvar och känna sig "duktiga" - så heja er helt enkelt. En dag per barn per vecka skulle jag nog inte rubricera som barnarbete... :)

2011-02-26 @ 19:51:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0