Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Svårt att komma igenom dörren!


Det har inte hänt så mycket på renoveringsfronten den här veckan. Vi har väl liksom kört fast i dörröppningen kan man väl säga.

Jag började lite aktivt om det var i måndags med att ta bort foder runt dörrkarmen och med att såga av skruvarna karmen satt med.
Så långt var allt gott och väl.
Karmen gled ur och allt såg lovande ut.
Sen var det inte lika enkelt längre.
Den nya karmen var 2 cm för hög för hålet. Bara till att såga upp dörrhålet vilket var lättare sagt än gjort.
Vi började med fogsvansen, övergick till.. heter det cirkelsågen?
Inget lysande resultat.
Regeln låg där den låg och lät sig inte sågas i.

Jag åkte på tisdagen till Biltema ooch köpte deras dyraste sticksåg och JR lånade en värsting till sågmaskin på jobbet men ännu har vi inte lyckats ta oss igenom dörröppningen.

Vi ska ta tag i fortsättningen av problemet till helgen.
I kväll kommer en man hem till oss för att bedömma vad vårt hus behöver för ventilationssystem och så skall vi få lite prisförslag på det.
Skönt att äntligen ta tag i den uppgiften också.


På tisdagskvällen sprang jag 2 km på bandet och gjorde lite hemmaträning.
Gick ganska bra men jag har troligen en infektion i kroppen för jag är så trött i kroppen och supersvullen i hela huden. Så svullen att jag nästan är tungandad.
Kan omöjligt vara fett eftersom jag inte äter något, det känns som vatten i hela kroppen.
Jag kommer nästan inte i brallorna och jag har stora vattenfyllda påsar under ögonen.

På onsdagsmorgonen klippte jag ned mina sommarpelargoner som stått på vinterförvaring.
Nu ser de helt döda ut!
Ska det se ut så här? Tog skott på det jag klippte av.



Idag ska JR hämta de nya tapeterna, fönstret och den nya balkongdörren på Fredells.
Nu har vi allt hemma vi behöver.
Hoppas att vi kommer igång att renovera med stor entusiasm strax!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0