Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Gaser i magen och gasen i botten!

Ja men attans vad jag har ätit under mina nattpass!
Snälla N hade gjort min favoritmat rotmos med mycket smör och salt och jag åt så det stod ut genom öronen!
.....sen....sen kom lidandet.
Det började som en väckning kl 13.00 på dagen efter.
Aj! Min mage!
Kunde inte somna om.

När jag sedan kom till jobbet på måndagsnatten hade hon lagat mat, helt underbar sådan igen som hon bjöd mig på och jag åt om möjligt ännu mer! Kunde sedan inte gå annat än dubbelvikt!
Jäkla rotmos!
Men oj vad gott det var!

Eftersom jag vaknade kl 13.00 även på tisdagen stack jag iväg till Ikea som jag verkligen längtade efter.
Jag var snabb som en iller och innan jag visste ordet av hade jag köpt ringar att hänga upp pojkarnas gardiner i som jag sydde i helgen till deras tv-rum, 2 bokhyllor, en till D´s rum för leksaker och en vit till kontoret.
Icke att förglömma ett klickgolv i mörk parkett-stil till vårat sovrum.

Så här blev gardinen!
Med tanke på att gardintyget var ganska "jobbigt" i mönstret och inte direkt snyggt så tyckte jag ändå att resultatet blev riktigt bra när det blev klart!


Så här blev bokhyllan i arbetsrummet!
Förut hade vi pärmar och sådant på ett skrivbord i sovrummet men det skrivbordet ligger nu ute på blocket från igår då jag hade ledig dag och rev ut presis allt ur sovrummet in på bara massoniten eller vad det heter så nu behövdes det en bokhylla för pärmar och viktigt i kontorsrummet.


Vart tog då sängen vägen?
Vill man så kan man! Jag ville verkligen flytta sängen och totalt riva ur allt ur sovrummet så på bilden nedan ser ni nu att sängen har fått en ny plats i vårt matrum.
Matsalsmöbeln åkte ut i vardagsrummet.
Eftersom matsalen och vardagsrummet hänger i hop avskärmade jag vårt nya tillfälliga sovrum genom att stramt spika upp vita stora sängöverkast i dörröppningarna.
Resultatet blev riktigt mysigt!
Vi kan absolut sova så här under renoveringen av sovrummet!

..Ja..så här som på bilden nedan såg det ut när jag började riva ut i sovrummet. 
Man ser att vi har "snygg-tejpat" runt fönstret för att slippa kylan och ljudet från vägen! Fönstret och balkongdörren är så dåliga att vi skall byta det omgående till marknadens tätaste och mest ljudisolerade!
Bara detta rum i huset har detta problem fullt ut allvarligt!
Det tar knäcken på oss när det låter som bilar kör inne i vårt sovrum!
Kallt som fasen också!
Kolla även in den fula tapeten gulnad med rosetter!
Jag har glott på den länge nu!
Nu skall här renoveras!

Som sagt! Nu har de väggfasta gamla garderoberna åkt ut också och jag har idag på morgonen åkt i väg till soptippen och slängt allt gammalt byggmaterial från garderobsväggen.

När vi bröt loss garderoberna lyckades vi i stridens hetta rycka av 1:a jacket till telefon och dator så under kvällen igår fick vi genom detektivarbete på vinden koppla sladdar efter bästa förmåga.

Vi fick faktiskt till det och lyckades "lägga en kabel" (heter det så?) hela vägen ned till kontoret och in i internetet.

Vi var mycket stolta över detta men när vi sedan skulle gömma den under en list/tröskel så råkade vi ha av den också!
Då gav vi upp men nu har JR varit och köpt en ny i kväll så jag hoppas vi skall få till det igen.



Idag på morgonen har jag också arbetat med att arrangera alla våra kläder som tidigare varit i de numera sönderslagna kasserade garderoberna på annat håll i huset. Sånt sköter sig inte heller av sig själv.

Jag är så eld och lågor över att ha ett nytt roligt projekt!

Kommentarer
Postat av: Mia

Din energi smittar :) Har precis fixat snickerifärg för att måla om två byråer. Det projektet har stått och ”mognat” i över 10 år så nu är det dags.

Är du så duktig att du kan lägga golv? Skulle i och för sig inte förvåna mig har ju sett dig hantera borrmaskinen minst lika bra som Martin Timell :)

När du blir klar och hinner träna var det måndagar som gäller inte torsdagar.

Lycka till!

Kram

Mia



2011-01-21 @ 12:53:48
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor

Låter kul med ditt/ert projekt! Gardinerna var jättesnygga tycker jag.

Att "lägga kablar" är väl ingen konst. Gör jag flera ggr om dan ibland. FNISS!

Så undrar "mamma Uggla" Var fan är min kudde? Vill ha tillbaka den....

Törs Du säga sanning om din senaste kamera? Är den bra eller dålig? Funderar på att köpa en lika dan.

2011-01-21 @ 16:43:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0