Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Intensiv måndag.


I måndags var jag ledig från firman. När jag lämnat grabbarna på skola och vid tåget åkte jag raka vägen till "bygg/färg/järnaffärn" och köpte gipsskivor och färg.
De var så vänliga att de lånade ut en lastbil till mig så jag kunde komma hem med sakerna.
Jo! Jag var skiträdd att köra lastbilen!
Jo! Det var supersvårt och tunkt att bära in gipsskivorna i hallen hemma utan att de bröts sönder.
Det gick dock väldigt bra allting!

Efter det åkte jag till Bauhaus och bytte dörrkarm som vi köpt för tunn för vår vägg.

Eftersom jag var väldigt pigg och stark och det fortfarande var arla morgonstund när jag lastat in den nya dörrkarmen också åkte jag till Willys och storhandlade.

När det var klart åkte jag till Länna eftersom jag var i krokarna och tittade på födelsedagspresenter till yngsta sonen som fyller år på lördag.

Därefter hem.
Jag var ganska matt nu så jag slängde mig i sängen och sov middag en timme.

Med ny energi i kroppen målade jag ett lager till vitfärg i sovrumstaket.
Till middag langade jag in 3 råa kycklingar i ugnen tillsammans med 2 flak med pommes. Det skötte sig själv i ugnen och slank sedan snabbt ned i den stora familjens hungriga magar.
Efter maten började vi gipsa väggar i sovrummet.
Kom väl inte allt föör långt men nu är vi på gång.

Tisdag, onsdag och torsdag. Intensiva dagar på firman och det har blivit sent.
På kvällarna har jag skjutsat barnen fram och tilllbaka till spolade planer så de har kunnat spela hockey. De har haft jättekul!

Annars matlagning och någon film.
Är ganska utslagen så jag har inte orkat träna.
Huvudet vill men kroppen orkar inte just nu.
JR tycker att jag bara ska lyssana på kroppen och vila från det så kommer snart krafterna och lusten att träna åter.
Jag har i varje fall gått ca 10.000 steg per dag.

Kommentarer
Postat av: Mor igen

Man bara flämtar, som vanligt, efter läsning här.

Det blir nog fint när det blir klart. Ses snart!

2011-01-28 @ 08:54:11
Postat av: Mia

Handlingskraftigt!

Hälsa 11 åringen från oss alla.

Kram

2011-01-28 @ 13:37:12
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Fia

Oj, det var verkligen intensiva dagar! Härligt att få fixa hemma - och det är skönt att få ta i lite.

Det är nog klokt att du tar det lugnt med träningen när kroppen protesterar, för du är ju så aktiv i ditt vardagsliv att du kanske inte precis behöver träningen för kaloriförbrukning. Du kanske bara behöver träning som stärker och vårdar kroppen.

2011-01-30 @ 09:56:19
URL: http://neverkeso.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0