Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

På banan igen!


Igår på jobbet...jag kände mig helt pest!
Trodde jag kanske höll på att bli sjuk eller något?

När jag kom hem sov jag i 2 timmar och vaknade sedan glad och med normala tankar igen.
Jag hittade JR i garaget under racerbilen för första gången sedan innan vintern och han såg saligt på G ut igen!
Han visade upp rejält oljiga tassar!
När han är i garaget mår han toppen!


Själv gick jag upp i sovrummet som vi rivit ut och målade första lagret vitt i taket.
Bilden kanske inte rättvist visar skillnaden på det "gamla vita" och det nya men lite syns det.
Det tog några timmar och lite axelsmärta att rolla taket men roligt är det! Jag älskar sådana här projekt i lagom skala!

När taket var målat och JR fått avbryta i garaget vid 20.00 på kvällen stekte vi biff och korkade upp en flaska vin.
Det blev jättegott och mysigt, levande ljus så där som vi vill ha det när vi är barnlediga.

Efter maten plockade fram lite godis och satte oss sedan i soffan för att titta på en film.
Jag tror den hette "The tourist", Angelina Joulie som sprang runt i vit långklänning i Venedig.
Den var helt ok. 


I morse vaknade vi efter 11.00.
Solen sken lite mindre blekt än normalt in genom fönstret och det fanns inslag av blått på himlen.
Efter frukost målade jag elementet i sovrummet.
Det var kallt och friskt i rummet eftersom jag stängt av elementet inför elementmålningen kvällen innan.

Vi funderar starkt på att gipsa ett lager på ytterväggarna i sovrummet då det är allt annat än varmt där inne generellt.
Vi ska ju beställa nya fönster och balkongdörr dit strax också. Det måste bli mer ljudisolerat från vägen utanför och varmare!

Nytt mörkt golv och som sagt innerdörr med karm har vi redan köpt.
Ny garderobsvägg med speglar har vi kollat ut.
Skall bli kul det här!
Nu är det bara det bästa kvar, att välja ut tapeter, det som gör hela det nya rummet!

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj, projektet växer! Inte bara lite färg och nya tapeter.

Min man skulle nog också vilja posa på samma sätt som Jr men jag har låst in honom i badrummet. Han får inte komma ut förens det är klart ;)

Kram

2011-01-24 @ 16:00:40
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0