Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Veckan som var i korthet.


I tisdags hade jag en ledig dag...från firman.
Hemma var den allt annat än ledigt!

Jag städade hela dagen.
Städade bort allt vad vinter och storhelger heter!

Solen sken in genom de vintersmutsiga fönstret lite försynt.

Ute på balkongen tassade jag runt i granbarr (från julgranen som åkt ut den vägen) blandat med snö) och monterade ned julejlusslingan.
Bäst att passa på när den var snöfri!


Eftersom jag tillhör en riskgrupp ("Vi som umgås med folk som har svininfluensa") blev jag i måndags vaccinerad i år igen.
Denna gång utlovades det att vaccinet skulle täcka de vanliga årliga influensorna också.
Jag var riktigt urkass på att vaccinera och min kollega fick troligen sin intravenöst...
'
På måndagen fyllde D 8 år. Jag tror hon belv väldigt nöjd med presenterna! Bäst tyckte hon om sin första mobiltelefon och vi har fått fina sms av henne hela veckan :-)



På tisdagskvällen efter storstädningen kom släkt och firade D.
Vi åt Tacos och sedan tårta som farmor hade trollat ihop med knäna då alla i släkten är allergisk mot något.
En kusin mot mjölk och ägg. JR mot mjöl...
Ja, ni fattar!
Vad gör man då tårta på? :-)
Den blev väldigt god ändå, fanns gott om kärlek i den!


På onsdagen och torsdagen jobbade jag som vanligt och jag upplever att jag fått tillbaka en fin arbetsglädje igen. Det är skönt att känna att man är alert och aktiv i sina arbetsuppgifter och inte bara kör på aoutopilot.

På onsdagen var det föräldramöte i stora grabbens klass, en grupp som skulle arrangera kommande skolresa för barnen.

Torsdagskvällen? Minns inte...vi kollade säkert på film.
 Tror vi sett upp emot 10 filmer den senaste veckan.
Det har varit jättemysigt.

I går fredag trodde jag att jag var ledig och jag började på morgonen efter att jag lämnat barnen i skolorna att plantera om våra blommor.

...Sen satte jag vid 9-tiden på mobilen som laddat ur i min jackficka.
Då hade de ringt från jobbet och letade från mig.
Enligt deras scheman var jag inte alls ledig så det var bara att skynda iväg till jobbet och jobba.

Det som också hände var att jag i allt skynda mig glömde ta mina allergimediciner och hann bli tokallergisk, troligen mot blomjorden som det kanske fanns hästskit, björk eller gräs i...

Hela dagen blev helt jag helt förstörd, det gick liksom inte att stoppa attacken förrän fram emot kvällen.

Direkt efter jobbet åkte jag och hämtade upp mina 2 söner + en kompis till dem och så åkte vi till badhuset för att träffa Mia och hennes son R.
Jag och Mia simmade 1 km och bastade under normalt intensivt tjejsnack medan barnen åkte sig trötta i vattenrushbanorna.

Efteråt åkte vi alla hem till oss och slog ihop några plåtar pizza.
(Mias man C och hund C fanns då redan hemma hos JR när vi kom hem till oss).

Efter denna spontanmiddag kröp vi allehopa upp i soffan och tittade på filmen "Karate kid". Den passade oss alla hyggligt i smaken.
En mysig kväll.

Nu är det lördagsmorgon och fortfarande skapligt tyst i huset. Bara jag med en stor kaffekopp vid frukostbordet.

Snart blir det väl stor pådrag här vid köksbordet men en liten stund till skall jag njuta av lugnet.

Kommentarer
Postat av: Din ömma moder.

Minns det som vore det igår, dom där lugna ensamma mornarna man kunde ha på helgerna innan alla vaknade.Man behöver en sådan stund. Nu består hela dagarna av sådana stunder. Alla dagarna alltså...dagarna....FNISS.(Kul när David Hellenius driver med "alla dagarna-reklamen")

Så tycker jag att det är sjutton så bra Du klär i glasögon! Minns inte när jag såg dej senast med sådana. Snyggt! Sen hoppas jag att alla raringarna Du har omkring dej VÄRDESÄTTER att Du orkar hålla igång som Du gör. Blir trött bara av att läsa allt, men tycker NATURLIGTVIS att det är jättekul att få veta.

Köper troligtvis snart nya patroner till "din" färgskrivare så löser sej nog saker allt eftersom jag kommer igång med den. Har letat efter manual på Nätet men inte lyckats hitta en på svenska.

2011-01-15 @ 15:29:45
Postat av: Mia

Alltid lika roligt att ses. Måste göra om simningen med grabbarna. Bra träning och R tyckte det var jätte skoj. Får dåligt samvete när jag läste att du städat en hel dag! Tycker bara jag hinner plocka aldrig STÄDA.

Tror aldrig jag sett dig i glasögon! Snyggt!

2011-01-17 @ 09:01:49
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0