Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

3 dagars trädgårdsarbete på 1!



Bilderna blir på JR i detta inlägg då jag slet fram mobilen och fotade då och då men vi arbetade stenhårt tillsammans.

Det började med att vi tog ned hängrännan på baksidan av huset då den rostat sönder och droppade.
Sedan hade ju jag rensat en jäkla massa syren- och rönnsly som vi planerade hyra ett släp och åka iväg med.



Då slog det oss att det fanns lite sly och fula grenar på berget på baksidan också vilket visade sig vara en mindre skog när vi kom igång med sågen.
Vi sågade som galningar i hettan och byggde ett berg av sly och grenar.



Hoppas innerligt att man inte behöver rensa så här stort ogräs varje år...
Trots att det var stekhett och jobbigt var det också roligt att slita på tillsammans.
Och fint och tomt blev det på tomten sedan.



Med lite olika vagnars hjälp kunde vi forsla bort allt elände + köpa nya stuprännor.



Vi kom 20 min för tidigt till sopstationen med första släpet. Jag led i hettan och var olidligt pinknödig efter att ha druckit några liter vatten duktigt när vi lastade första släpet.
Svalaste stället att försöka klara av att vänta att få tömma släp och blåsa var vid sidan om bilen...



Efter 8 timmars vardagsmotion med trädgårdsarbete i hettan landade vi utslagna i soffan med morötter att dippa i Guacamole + biggaråer och plommon.
Egentligen försöker jag att inte ägna mig inte åt svullerier men kan ju ändå tycka att vi valde ett nyttigt alternativ.

JR valde en godispåse med någon form av Kina-choklad-puffar också.
Vi läste på påsen då han är glutenallergiker. Han läste högt att det var puffat ris...
När han hade avnjutit en näve sådan fick jag ett infall att också läsa på påsen och då stod det att det var puffat VETE!
Katastrof.

Själv har jag senaste veckan totalt uteslutit laktos ur mitt liv.
Min mage har länge varit hemsk, faktiskt i flera år mer eller mindre.
Den växer av luft och ont så fort jag har ätit och jag måste gå på toa ofta.
Nu när jag tagit bort varje uns av laktos har jag inte alls upplevt magproblemen.
Den dag vi var hemma hos mor och far i veckan åt jag såsen pappa hade lagat till biffen och direkt blåste magen upp i smärtor så jag börjar känna mig säker på att jag är laktosintollerant.

Vi kommer få det lite kämpigt att laga mat till oss framöver känns det som.
Utan gluten och utan laktos.
Som tur är finns det laktosfritt som är precis lika bra som vanliga mjölkprodukter har jag märkt och man lär sig att laga utan gluten också.

Jag länktar efter en frisk inte uppblåst mage och att kunna springa utan att behöva fokusera på hur långt jag kommer innan jag får tillgång till toa!
Hur kom jag in på magen när jag skrev om vår arbetsdag?



Kommentarer
Postat av: Camilla

Oj, vad ni sliter! Vilken stor och "svår" tomt ni verkar ha, liksom på höjden så där. Hoppas att ni får till det fint, men det är jag säker på att ni får. Trist att du fått problem med knät vid löpning. Hoppas att det går att fixa med hjälp av knäskydd och/eller hjälp med rörelseträning.

Vi är (peppar, peppar) helt utan överkänsligheter mot allt i vår familj. Bonusdotterns pojkvän är laktoskänslig, så då vi äter tacos med dem köper vi laktosfri creme fraiche att klicka på, men han tål att äta köttfärsen om vi steker i vanligt margarin och så...

Njut av sista semesterhelgen nu. Mysig tripp till Örebro. Det låter så mysigt då du skriver om dina tältsemestrar, men jag har aldrig varit och kommer aldrig att bli någon tältare. Alldeles för bekväm för det. Men som sagt, det låter supermysigt!

Kram!

2011-07-29 @ 16:01:10
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mor o Far

Tittar och läser flera ggr.

2011-07-29 @ 20:18:36
Postat av: mia

Stackare! Laktosöverkänslighet verkar vara vanligt, gjorde själv en koll förra året. Det gäller att tänka till vid nästa middagsbjudning ;)

Kram



2011-07-30 @ 00:43:34
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Junitjej

Jösses, vad ni slet i värmen!! Bra jobbat!!! Ni måste ha varit helt slut efter det. Vilken vältränad kropp din man har. Snyggt!

2011-07-30 @ 08:21:00
URL: http://junitjejen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0