Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag har vilat ned mig och är redo för solstolen.



Precis just i detta nu sitter jag nyduschad, all tvätt är tvättad och hela huset är städat.
Bilen är packad för en camping!
Jag känner mig helt nöjd! Tillfreds och i fas!

Det är då man ser på nyheterna att det inte finns ett enda ställe i hela Sverige man kan åka till om man inte är sugen på surt kroniskt spöregn och kyla hela kommande veckan.

Hur gick det till? Vad ska vi göra nu då? I morgon ska vi ju möta Mia, C och R och ha trevlig camping med dem!
Ja vi får se vad vi hittar på.

Sedna jag senast skrev han vi varit på besök hos Mor och Far och ätit god biff med kantareller!

Dagen efter det tror jag att jag sydde nya gardiner, vita till köket och dukar av tygstuvarna som blev över när jag sydde kuddarna till balkongen. Pyssligt värre och mysigt.



I torsdags kväll var vi iväg och tittade på en Audi allroad 2,7 V6 biturbo.
Egentligen täntke jag ju inte att jag skulle köpa en sådan då de kostar lite mer att försäkra men så bara dök en grön med skinnklädsel upp till ett bra pris (72.000 kr) och inte hade den gått långt heller 14.000 mil, en -00:a.

Han som sålde den sade att pengar inte var allt här i världen så jag fick den om jag bara löste hans lån på den på 63.000 kr.
Alltså det slutgiltiga priset blev bara 63.000!
Priset  är ett mycke lägre pris än vad alla andra liknande vi tittat på. De har legat runt 90.000 trots att de gått längre.

Jo det är klart att vi slog till.
På fredagen var vi inne i stan och betalade killens bank och hämtade min nya stora pärla!
Hela fredagen höll jag sedan på och städa ur bilen, både invändigt och utvändigt + motortvätt.
Kan inte fatta att folk inte vättar och damsuger bilen när de skall sälja den?





JR var ute och rastade "Någonting från Hell" på kvällen medans jag var hemma med alla barnen.
Vi åt pizza och sedan såg jag en film "Svinalängorna".
Filmen var bra men inte så upplyftande.

Sen blev det lördag och då har vi städat hemma, tvättat och packat.

2 veckor har gått av semestern och nu har jag kommit till ro och har fixat allt jag ville fixa och dona med.
Nu är jag redo för solstolen med en bok!
Solen, var är du?

Kommentarer
Postat av: Mor o Far

Lycka till med "nya" pärlan! När ska vi vattna djuren och blommorna och var f--n finns det en nyckel?

2011-07-17 @ 10:25:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0