Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Örebrocamping!



Förra veckan packade vi bilen och åkte iväg på lite camping.
(Bilden ovan är dock från hemresan, då ser ju packningen ofta lite rufsigare ut...)
Det har liksom varit fullt upp fast man tar det lugnt så jag har inte hunnit blogga det tidigare.



Hela la Familja utanför slottet i Örebro.
Vi var faktiskt väldigt imponerade av standen, den var mycket mysig och lugn samt bjöd på rolig storslagen konst för alla att förundras över och titta på.



Det var med jättetrevliga familjen Mia och C och sonen R vi var där.
Trevligt att vi fick sällskap i år av er, det är inte alltid lätt att lura kompisar att tälta i regn-Sverige under regnigaste veckan. 
Hoppas det kan bli en vana med lite sådant!



Som sagt...betongkeps har man ju hört om men betongsoffa? Den såg väldigt mjuk och inbjudande ut :-)
Utefter hela gågatan var det roliga konstigheter.



JR och D                                       A och E




Sedan kom vi till själva campandet. Det funkade riktigt fint och vi fick upp båda tälten innan regnet. Det är alltså sant, vi klarade oss från att få översvämning i tältet denna tripp!
Första dagen blev vi dock tvungna att äta "inomhus".
Riktigt supermysigt!
Tilloch med pasta med köttbullar är gott i sådana lägen!



Andra dagens middag kunde ätas utomhus! Regnet infann sig inte som utlovat.



Det var inte världsalätt att plåta oss i det mörka tältet så att alla kom med.
A ligger också han längst bort nederst i en sovsäck.
Jag kan inte rå för det men jag tycker det är så mysigt att tälta!



Den stora happeningen var ändå att lill-tjejen lärde sig simma! JR och jag instruerade badkrukiga från land mestadels medan hon kämpade i timtal till det plötsligt bara fungerade!


Grattis D! Nu kan du för alltid!

Jag och Mia simmade i motionsyfte 1 km i långbassängen varje dag.
Ändå lite ok för att vara semester.



På bilden ovan kan den skicklige se till vä: E, i mitten A och till hö R. De utnyttjade åkbanden ordentligt vill jag lova.

Egentligen känns det som om jag bara låg där och åt bullar, dammsugare och chokladbollar. Ingen hälsokur direkt men det är väl så det är med semester.
När vi kom hem blev det mer eller mindre magåkommor för hela familjen. Antar att det var av fikaöverdoseringen.



E och A var helt galna i hopptorn och trampolin.
På bilden ovan ser ni E komma ned upp och ned mot ytan.
Barnen och C hoppade från 10:an om och om igen. Själv vågade jag mig på några hopp från 5:an. (Det finns bildbevis p det i Mias blogg :-)

Kommentarer
Postat av: Mia

Längtar tillbaks! Det var supermysigt.

2011-08-05 @ 09:46:46
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0