Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Att sköta om sitt liv är viktigt för välbefinnandet.

Har ledig dag och jag bara måste sköta om hemma lite nu.
Vi har struntat i det lite för mycket på senaste.



Egentligen känner jag för att bara fly fältet och åka i väg och shoppa eller ringa kompisar...ja absolut allt trevligt man kan köra för att slippa vika tvättberg och städa.
Häromdagen fixade vi en betongklump att sätta i torkvindan i på gräsplätten bakom huset. Nu står den stadigt!

Jag är för trött i kroppen för att orka ut och springa men jag ska se om jag får till en liten sväng på eftermiddagen ändå.

Dricker nu dagens andra kopp kaffe och tittar ut på de utblommade syrenerna.
Hör att en tvättmaskin börjar bli klar på nedervåningen...fasen vad dålig jag är på att få motivation till att städa!

Det är helt enkelt en vardag sådan som den ska vara i bland, när man ska sköta om sitt liv.
Det är egentligen inte helt fel....

Mamma och pappa kom förbi en snabbis i förmiddags. De skulle lämna en grej. Jag var välmotiverad att sticka med dem på lite shopping och lunch kan jag säga men hämmade mig till förtur för hushållsarbetets.

Nä! Nu får jag släppa datorn!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Mmm, känner igen det där. Man blir i alla fall himla nöjd då man gjort fint inne och fixat bort tvättberget. :)

2011-06-16 @ 20:45:03
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

En sån dag skulle jag också behöva.. skulle till och med uppskatta att bara vara hemma och pyssla. Det får nog dock vänta ett par dagar, almanackan är ju fullklottrad.

Har fått hundvakt från söndagen, så nu är det inge problem kvar att lösa :-) Vi borde ta en fika och planera lite mer.

Kram

2011-06-17 @ 07:53:54
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0