Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vilken lång och härlig helg!


I onsdags kväll var hela familjen ute på lite bus och i samma veva köpte vi en ny BMX till yngsta grabben på blocket, en svart så nu har brorsorna lika dana cyklar.
(På bilden ovan är det ju stora grabben som trixar och tränar.)

Jag måste säga att yngsta grabben gjorde en riktigt bra affär...
Han lade ut sin stora klumpiga vita BMX på nätet för 1200 kr. Han sålde den utan att godta prut.
Sedan ringde han på en annons på en för 1500 kr, en svart smäcker mer poppis sak och prutade ned den till 1200 kr :-)



JR har under hela tiden vi känt honom berättat om att han i unga år var kung på att köra på bakdäcket och på torsdagen lovade han oss att visa.

Tro det eller ej men han var verkligen en mästare på att trampa runt på bakhjulet...
41 år fyllda åkte han fram och tillbaka på bara bakhjulet!


På fredagen åkte jag, A och E och hälsade på Darr och hennes söner i Karlstad.
Vi inledde med att ta en promenad ned till Vänern? Mariebergsviken? Kan det ha hetat så?
Hur som helst...När jag skulle känna lite på vattnet så kom alla sönerna och stänkte ned mig totalt så att jag ramlade omkull i vattnet och helt ofrivilligt fick årets första totala dopp.
Egentligen gillar jag inte att vinterbada....



Nästa dag gick vi en sväng ned på stan.
När vi väntade på Darr som sprang upp och tittade om jag glömt stänga av kaffebryggaren (vilket jag gjort!) så fotograferade jag busgrabbarna.


...Och E fotade samtidigt mig!



Nere på stan genomförde Darr och jag ett infall vi fått kvällen innan. Vi tog 3 till hål i örat var :-)
Nu är vi väldigt blingbling!
Det gjorde faktiskt inte ett dugg ont.



Sedan spenderade vi en hel härlig dag på stranden vid Skutberget? tror det heter så.
Barnen lekte så fint i vattnet och på stranden....och Darr och jag låg och göttade oss i solen och läste damtidningar av Ameliatyp.



Darr bjöd på mycket god mat och vi hade så trevligt!
En kväll hyrde vi film också.
Darr och jag borde inte hyra film ihop, vi har nog aldrig sett något bra tillsammans efter att vi såg liftaren på bio för många år sedan.
Nuförtiden får vi bara tag i det allra sämsta filmerna tillsammans. Denna gång blev det "Änglagård 3"
Åh jäklar vilken kalkon!
Vi tog den bara för att den var svensk så att alla barnen skulle kunna se den med oss.
Helena Bergström grät bara 7 gånger och hennes dotter 5 gånger!



Barnen lekte riktigt fint ihop. De målade krigargubbar och uppförde sig som små änglar.
Jag och Darr fick lära oss något nytt....hur man startar bil med starkablar.

Plötsligt vägrade min Audi att starta. Antagligen hade väl någon dörr eller något stått lite på glänt över natten eller någon lampa eller något.
Nu kan vi startkablar också!



När jag, A och E kom hem på söndagskvällen var mekandet i fullgång hemma. Den vita S2an hade åter fått en motor och allt sådant som den behövde. Mycket meka hade det blivit för JR under helgen.

Jag snörde på mig löparskorna och sprang en mil runt sjön. Sprang på 1.04.48! Det går bättre och bättre för mig!

Grabbarna cyklade med mig och när jag sprang runt sjön badade de iden!


I morse skjutsade jag E till fotbollscup. Det blev en lång dag för gossarna i laget. De var så otroligt medtagna av värmen och solen.
En del grät och de hade ont i huvudet på eftermiddagen. Se så slut E ser ut!

En sväng på gymmet hann vi med idag också jag och JR.

JR har mekat till 2 i natt och jag har hållt ställningarna på firman.
Grabbarna har åkt till pappa och nu kommer jag inte få se dem på 1 månad förutom på en kort middag nästa söndag kväll.
Nu skall de ha semester med pappa. Först till helgen till Dalarna och sedan åker de på en långresa till USA!
Jag hoppas de får det underbart och kul! Åh vad jag älskar mina söner! Jag kommer att sakna dem så men önskar dem en härlig resa!

Kommentarer
Postat av: Katta

Ohh vad grym du är!!! 5 år alltså!! GRYMT!! Fan jag ångrar den dagen jag började röka. Så sämst! Kraam!

2011-06-07 @ 08:34:44
URL: http://kattasfett.se
Postat av: Mia

Härligt somrigt inlägg. Du verkar ha haft en toppen helg.

Kram

2011-06-07 @ 11:16:47
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0