Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte så illa pinkat!




Idag har vi målat igen. Denna gång i dagsljus.
Jag grundade häromdagen min blivande tavla svart och dagens målning bestod i att trolla dit lite vita rosor på den.

Jag trodde inte själv att jag kunde alls men nu tycker jag nog att det blev riktigt bra, jag är nästan förvånad att det är jag som målat! :-)

Faktiskt tycker jag till och med att tavlan gör sig ännu bättre på riktigt än på fotot här i bloggen!



JR målade en slouppgång sedd från ett tak inne i stan.
Idén var perfekt men han kände sig inte nöjd med resultatet denna gång.
Vi får se vad han kan göra åt den.

Han var dock inte ledsen utan tog det med ro. Han upplevde ändå att vi hade en fantastiskt rofylld förmiddag.



I övrigt i helgen har vi varit på gymet 2 gånger.
Sett tre filmer. "Black swan", "Red" och "Så som i himelen".

I lördags tog vi efter gymet en heldag med shoping i Stockholm Quality outlet i Barkaby.

I dag söndag är det kvällspass på firman som gäller för mig.

Kommentarer
Postat av: Mor

Tycker att ni är så häftiga med ert måleri. När vi var hos er i tisdags så kunde jag inte låta bli att springa upp och titta på tavlorna i verkligheten och då blev jag så snopen när jag såg att det var/är ju oljemålningar! Trodde att ni målade med akrylfärger.Ni är sååå duktiga!

2011-03-06 @ 17:26:53
Postat av: Borthy till Mor.

Jag vete 17 vad akrylfärger är?

...eller oljefärger.

Jag tycker också att det känns som oljefärger och ser ut som så när man målat men färgerna hette akryl tror jag och de går att skölja bort från penslar med vatten.

....Det var lite stökigt i tisdags :-)

...och det är nog inte så mycket bättre nu!

Tack för tidningarna.

Har du annars några goda tips till oss ang målningen? Du är ändå vår expert inom familjen :-)

Blir du inte lite sugen på att måla lite igen? jag tycker det är superkul att måla!

Nu har jag sett dina tomatplantor och själv köpt frön.

Dock inte sett till kudden än, alltså din nya.

Jag kan inte använda dina bilder i bloggen för de är i så konstigt format...tråkigt. kram

2011-03-06 @ 20:40:57
Postat av: Fotograf Annie

Åh, Vilken vacker tavla :)



Jag skulle också vilja se Black Swan :)

2011-03-06 @ 22:30:01
URL: http://anniesfotografier.blogg.se/
Postat av: N

Det var ju en riktigt fin tavla! Kanske vore ngt att satsa på som alternativ karriär:)

2011-03-07 @ 00:24:31
Postat av: Junitjej

Wow, vilka fina rosor!! Så duktig du är!

2011-03-07 @ 06:25:59
URL: http://junitjejen.se
Postat av: Camilla

Jättefin rostavla! :) Ni är så himla gulliga ju! :)

Jackan är från H&M, men det hittade du säkert på om du scrollade nedåt lite.

Kram!

2011-03-07 @ 20:36:33
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0