Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Herlgen i korthet.



Nu har sportlovet börjat.
Barnen var ju hos mig förra veckan men har stannat några dagar ytterligare då vi lade upp det så denna gång för att barnen skall få ha lite föräldrar hemma när de är lediga.
Jag tog måndagen ledigt och tog med mig pojkarna och varsin kompis till dem till Södertäljes badhus Sydpolen för lek i några timmar.
Det var naturligtvis jättemycket folk så jag fick ingen lust att själv motionsimma som jag brukar när pojkarna leker utan jag somnade i en hård plaststol och sov i allt stoj en hel timme!

På morgonen var jag och E hos tandregleringen för att starta upp hans tandställningsbehandling.
De höll på att fotografera och gjuta av honom i mer än 3 timmar!
Kändes som om hela dagen skulle bli förstörd!

I helgen som var tog vi det lugnt förutom att vi var på gymet och tränade både lördag och söndag.

Vi gjorde också en nödinsats för hemmet.
De har byggt en ny tambur ut till vår altan på övervåningen för några år sedan.
Den är galet dåligt isolerad och har kylt ned hela övervåningen.

Vi provade för ett tag sedan att hänga ett draperi för dörröpningen mellan huset och tamburen med gott resultat så nu satte vi in en dörrkarm där, isolerade där det var möjligt och satte in en ny dörr.
Det blev verkligen superbra!
Övrig isolering av det rummet får vi ta tag i till sommaren.

Lite film har det blivit också. T ex har vi kollat Gudfadern film 2 denna helg + att vi kollat i kapp oss på säsong 1 på "Solsidan".
Jäklar vad trevligt det programmet är, man skrattar gott!

Jag har haft möjlighet att få se och känna på små hundvalpar denna vecka också.
I fredags fick vi kela med helt nyfödda hundvalpar som D´s mamma hade hemma.
De kommer med tiden bli lika stora som mindre kalvar och skrämma mig men just nu är de mer lika söta marsvin.

E´s kompis P har också fått en hundvalp "Affi"som nu är i runda slängar 10 veckor.
Vi är helt sålda på den, en liten dröm till svart dunboll!
Hopas innerligt att jag inte är allergisk mot hundar...med tiden vore det roligt om vi kunde skaffa en men till dess är det nog en bra stund kvar.
Livet måste vara väl organiserat om man ska ha en hund.

I dag åker sönerna med snälla mormor och morfar för att shopa golfsaker till den kommande säsongen. Inga dåliga födelsedagspresenter till de barnen inte! Tack kära mor och far!


Kommentarer
Postat av: Mia

Hund är verkligen underbart men dom tar tid. Jisses vad jag grät när vi lämnat Chivas på hundpensionatet, låter säkert fånigt men jag kan fortfarande se dom bedjande ögonen framför mig , ”Lämna mig inte här”.

/Mia

2011-03-02 @ 16:44:38
Postat av: Camilla

Åh, vilken liten sötnos. :) Hoppas att ni inte är allergiska, så att ni kan skaffa en i framtiden. :)

Jag är ingen hundmänniska egentligen, men såna där små är ju helt bedårande. Jag tror nästan att det är samma ras som vår stugvärd på Österlen hade i somras och den var jag nästan beredd att knycka med mig hem. 12 veckor var hon då. Sååå söt!

Kram!

2011-03-03 @ 21:11:47
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0