Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Min nya väninna Lea!

Det var en jättetrevlig kväll igår hos Mia och C!
Tack snälla ni för allt trevligt och gott!



Jag gjorde ju snittar lite snabbt efter jobbet innan jag hoppade i klänningen och vi skulle åka.
De blev väl sådär...
Skagen-sorten var väl ok men Parmesan-varianten blev nog inte så jättegoda.



Jag är ju jätterädd för hundar och när festen började visade det sig att den innefattade 3 hundar som alla gick runt fritt.
En var en Rottweiler!
När den kom lämnade allt blod mig. Jag stelnade till.

Sen märkte jag att den inte brydde sig om mig.
Efter C´s fördrink vågade jag klappa den.
Sen märkte jag att hunden trots att den är född till mördarmaskin hade snälla ögon.

Efter middagen (som var helt underbar) fick jag till och med hålla i kopplet och gå med den.
Hon lydde mig att sätta sig på kommando och jag fick ge henne en godis!
Därefter var hunden Leaoch jag vänner och hon parkerade sig på min fot när vi stod och tittade på elden.
Så kan det gå.



Jag och Lea!  (Lånad bild av Mia)
Nu drar jag dock inte alla hundar över en kam....jag kommer alltid vara rädd innan motsatsen är bevisad att de inte tänker äta upp mig.

JR var tapper.
Trots sjukdom klarade han att vara med på festen fram till halv tolv då vi åkte hem.
Han såg lite klen ut men som sagt tapper.

I dag på morgonen fick vi åka med honom till lättakuten.
De skickad vidare honom till riktiga akuten då de sett snabbsänkan.

Efter 1 timme där hade han fått antibiotika och mediciner för 600 kr + sjukskrivning hela nästa vecka för dubbelsidig bihåleinflammation.

Jag som trodde han bara var normalt ämlig så som karlar är när de får förkylning.

Kommentarer
Postat av: Mor

Snittarna var i allafall färg-godis för ögonen.

Var rädd om JR!!!!

2011-05-01 @ 16:37:48
Postat av: Maria

Hej! vad roligt att du tittat in på min blogg =) alltid kul med besök. Vilken härligt blogg du har, mycket fina vårbilder!

2011-05-01 @ 18:41:12
URL: http://iamiamaria.blogg.se/
Postat av: Mia

Stackars JR, han såg lite hängig ut igår. Hälsa honom att han kryar på sig. Har gjort en uppdatering på mitt senaste inlägg med en bild på dig och Lea, du ser inte det minsta rädd ut. Sa fel ang Kjula, första är en test and tune då jobbar C så då kommer vi inte. Han jobbade de två första tävlingarna också men fått ledigt, snacka om otur.

Tack för igår, jätte trevligt att ni kom.

Kram!

2011-05-01 @ 22:18:16
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Mor

Du klär i hund ;-))

2011-05-02 @ 19:58:14
Postat av: Camilla

Maj gadd vilka snygga snittar!

Jag känner igen det där med respekten för hundar, speciellt såna där stora saker... Skönt att det gick bra och att du utmanade din rädsla.

Krya på J nu!

Kram!

2011-05-10 @ 07:16:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0