Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Motion vecka 17!

Den här veckan har det ju inte blivit något på gymet alls då JR ligger sjuk hemma.
Jag försökte komma igång och springa igen efter min egen förkylning. Kanske började jag lite för tidigt.

Ärligt talat...jag tror att det är dax att jag slutar räkna steg med stegräknare vilket i och för sig eldar på mig i vardagen rejält men också stressar mig.
Om istället satsar mer på motionstillfällena på gymet och löpning + normala långpromenader.
Om jag tränar mer kanske kroppen ska vila lite mer från stegen....



Måndag 25/4:Trots att förkylningen inte är helt borta beslutade jag mig för att springa i det fina vädret.
Sprang med pulsklocka och en GPS på foten kopplad till pulsklockan. Sprang sakta.
Blev 6,03 km på 43,12 minuter. Jag var inte ens andfådd, bara hög av känslan av att det var så härligt!
+ 5.189 steg.

Tisdag 26/4: 8496 steg.

Onsdag 27/4: SPRANG MIN FÖRSTA MIL FÖR ÅRET! 72 MINUTER. Låg på 85% av maxpuls i genomsnitt + 5000 vanliga steg.

Torsdag 28/4: Promenad ett varv runt sjön med N. Tog 80 minuter.16.368 steg.

Fredag 29/4: Sprang till jobbet. 4,5 km på 30 minuter. Gick kärvt och jag hostade mkt. Förkylningen är inte över än. Borde kanske ha vilat. + 12.166 vanliga steg.

Lördag 30/4: Beslutad motionsvila.
Söndag 1/5:  Beslutad motionsvila.

Kommentarer
Postat av: Mötley Annika

Oj vad läcker design på din blogg var länge sen jag var hit , kram

2011-05-02 @ 23:46:14
URL: http://motleycrue.blogg.se/
Postat av: Mia

Låter som en klok ide. Jag la bort min stegräknare för att inte bli stressad. Stegräknarna är toppen som träningsmotivation under utvalda perioder. Vad har du för träningsmål per vecka?

(Jo du hade rätt, jag var ute på platsbesök på ett bygge i stan)

Kram

2011-05-04 @ 21:24:34
URL: http://lamiadevida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0