Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Fröjda dig, det är Advent!



Åtminstone till helgen.....
Egentligen hade jag inte tänkt att pynta idag (redan) men det gick så förbaskat dåligt att måla i hallen så jag beslutade mig för att adventspynta istället.




På förmiddagen var jag en sväng i det närbelägna centrumet och köpte då den söta lilla lyckoängeln.

Vi har beslutat att köpa en ny tomte varje år så att det sedan när barnbarnen kommer till oss om ca 20 år sådär så kommer det hos oss att finnas spännande tomtar lite här och där i juletid.



Det blev en tomte idag också.
Man kan se den i fönstret till höger...den har grymt långa smala ben :-)



Jag beslutade att jag inte kan vänta till nyår med lägre kaloriintag.
Vågen skjuter i väg så fort jag äter obevakat och inte tränar.
Det är väl helt enkelt mina gener och något jag får acceptera.

Igår gick jag med på Viktväktarnas online.
För att få en ordentlig start köpte jag deras matlådor, 5 st för 95 kr på Konsum.
Har aldrig ätit dessa förut, rena babyportionerna men ganska goda.
Som tur är får man äta obegränsat med frukt.
Dax att köra nu om man ska komma i baddräkten i Thailand om några månader.


Kommentarer
Postat av: Mor

Fniss!Det är ´ballt´ med målade tånaglar på änglar!

Du gör mysigt när Du julpysslar.

2011-11-23 @ 08:08:05
Postat av: Mia

Så mysigt och vilken söt adventsljusstake! Är textilerna från Ikea? Nu är jag taggad att plocka fram julen jag med :D Men du … viktväktarmat i december!! Det är ju självplågeri på hög nivå, räcker det inte med en svältkur i januari. Då kan jag ställa upp som stöd vilket nog lär behövas för MIN del ;)

Ha en bra dag!

2011-11-23 @ 08:52:17
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Camilla

Åh, jag med världens bästa förbränning (hypertyr) har nu blivit låg och har fått tjock mage och lår. Buhu! Detta accepteras inte, så nu är det indragninga av socker och skräpmat som gäller för min del. Köpte faktiskt en sån där viktväktarmat i måndags, som smakade helt okej. Några små pastaknyten i sås med broccoli.

Julpynt låter roligare än spackling tycker jag. Rätt val. :)

Ska adventsfixa på lördag tror jag. Det känns lite konstigt med en advent utan snö.

2011-11-23 @ 14:14:41
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0