Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Hur mycket kan man skriva om fönstertätning?



Som man ser på bilden har jag bara kommit ett varv i målningen av väggen.
Nu ligger högprio på att täta och tvätta alla fönstren på huset. Det sitter en gammal torr inmålad overksam tätningslist på fönstren i dag och det tar nästan 1 tim per fönster att skrapa bort skiten!



P-listen är numer min bästa vän :-) ! Jäklar vad vi sliter tillsammans.
I dag, innan jag gick till jobbet kl 14.00 blev det de 2 sista fönstren på övervåningens framsida klara.
Känns riktigt skönt och förhoppningsvis gör det nytta i vinter.



Det finns ju fortfarande massa skittråkiga jobb som jag måste fixa innan jag får börja på nya saker i vårt hus.
Jag är liksom suveränt bra på att starta projekt men inte lika bra på att avsluta dem.
Ska snart gå en vända hemma och skriva ned alla småsaker som inte är helt klara i projekt vi påbörjat och "nästan"gjort klart.
Det är ändå skönt ATT göra klart saker, det skänker en viss tillfredställelse.

Jag går och fantiserar  om att verkligen göra om saker hemma men det är så mycket så man drunknar redan i fantasierna.
Jag plockar ned fantasierna och önskemålen i små små delar och då känns det inte så dyrt och stort...

Tänker att jag kanske kan börja med en väl avgränsad del av en vägg...göra den klar och sedan sakta gå vidare...inte riva ett helt rum....

Jag tänker att vi inte har råd att göra om hela huset i ett svep utan att man faktiskt kan fräscha upp en del med målning...inte riva allt från grunden och bygga allt nytt.

...Men det är ju så fint och bra med nytt...jag vill ju ha nya fönster t ex på sikt överallt...det är ju både oekonomiskt och fult att ha de gamla fönstren....

Jag vill byta alla fula bruna dörrar med grå plasthandtag från 70-talet i huset...men det kanske är en dum tanke just nu, jag kanske bara ska rolla dem en efter en vita och byta handtag på dem så länge?
Rom byggdes inte på en dag...

Nä, nu gör jag i varje fall lite bra ifrån mig.
Jag jobbar ett extrapass på firman i natt så att vi ska kunna åka hela familjen till Tailand i vinter!
Känns riktigt najs faktiskt att vara på jobbet från 14.00 till 07.30!
Det går till en god sak och det blir lättare att jobba!

Kommentarer
Postat av: Camilla

Du är så himla duktig med sånt där tråkgöra! Vilken underbar balkong. Glöm inte att sätta dig där med en kopp kaffe och bara njuta av solen emellanåt också. :)

Jag vill också byta ut dörrar... och rusta kök och badrum... OCH resa... Det är så mycket man vill. Perfekt att kunna gå ut på extrapass som du. Vi kan det ibland, då diktatlistorna är oändliga.

Och du - det är Linas matkasse vi testat denna vecka, därav all smarrig mat. :) Det är vardagslyx, verkligen.

Och japp, jag vill fixa Tjejklassikern 2012. Är anmäld till Tjejvasan och Tjejvättern i alla fall. Sedan hoppas jag att jag fortsätter att bli friskare och starkare, att kroppen orkar. Jag hoppas!

Kram på dig

2011-10-12 @ 08:00:13
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Balkongen blir kalasfin. Ljus och fräsch. Vad duktig du är som hinner fixa allt. Jag borde också ta itu med en del saker på min lista men jag har varit så trött efter jobbet. Den här veckar har tempot varit alldeles för högt. Ditt pass var inte heller dåligt! Vi kommer väll somna i varsin fåtölj på fredag ;)

2011-10-13 @ 15:40:48
Postat av: Mor

Ha-haaaa! Nu har vi oxo köpt en stoooor TV!

2011-10-13 @ 16:56:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0