Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Väggdekorationer av skiftande kvalitet.



Ganska sent igår kväll, närmare halv två på natten för att vara exakt när vi satt i vardagsrummet och kollade på film small det till.

Någon kastade ägg på vårt hus, på fönstren.
JR sprang på två röda sekunder upp ur soffan och var ute på balkongen innan jag fattat vad som hänt men vi kunde inte se en människa.

Vi glodde upprörda ut på gatan en bra stund, försökte förstå om detta var ett bus av några ungar eller fyllskallar  men barn är ju inte ute den tiden och fyllskallar brukar inte smyga så snyggt och klara av sådana konster utan att två nyktra person skall höra dem, steg eller fniss.

Nä, det verkar vara någon som med berått mod tagit med sig ägg hemifrån och med precision gått lös på vårt hus och smidigt gömt sig.
Inga andra grannar är drabbade. har vi fiender? Inte vad vi vet.

I somras hände nästan samma sak.
Vi hade balkongdörren lite på glänt och då började det komma in äpplen genom den...alltså på andra våningen, någon fanns nedanför huset och kastade ganska skickligt med hård sula in äpplen i vårt hus.

Vad ska man tro?
Båda gångerna mitt i nätterna när vi tittat på film och suttit i soffan.



Länge har jag gått och grämt mig över hur smutsig ytterdörren är.
Färgen var avskavd och allt var smutsigt av ....avgaser och sådant?



Först började jag schamponera dörren och spolade av hela alltet med slangen och ljummet vatten.
Frotterade den torr så gott det gick i dimman och duggregnet.


Kunde sedan inte hålla mig från att måla dörren...2 ggr och faktiskt hela väggen runt om också!



Den här bilden är en "efterbild" men den ser lite märklig ut då det vid tidpunkten hunnit bli mörkt och den är tagen med blixt.
Ganska bra blev det!
Får bli ett lika dant varv över detta parti till våren.

Det var väl inte direkt det här jag hade på schemat att göra idag men nu blev det så :-)

Jo...jag gjorde en sak till...när jag ändå hade ett ett ärende upp på vinden så tog jag ned lys-slingan till balkongen...så jag satt upp den men den ska ju naturligtvis inte tändas än.
Bara najs att den redan sitter på plats så man slipper fixa med det med kalla fingrar längre fram.



JR fixade vidare i garaget. Denna vägg blev riktigt platt och fin när han var klar och i morgon skall jag måla första lagret vitfärg på den tror jag.

IKEA har jag ju hunnit med 2 ggr den senaste veckan och vid ett av tillfällena köpte jag hyllor som skall stå på denna plats när det är klart.

Tänk att lite servetter kan kosta 2.500 kr...jag fattar det inte!
Jo lite gardintyger och sådant kom väl med hem också men det får jag komma till senare.

Kommentarer
Postat av: Mia

Oj det var dyra servetter! :D

Ingen ide att fundera för mycket över äggets orsak, troligen ett dåligt bus :(

Kram

2011-10-25 @ 13:13:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0