Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Vardagen...



Nu har det gått någon dryg vecka sedan jag sist skrev.
Vardagen har dock ramlat på som vanligt.
Någon dag var jag inne i stan, hos tandhygienisten och passade då samtidigt på att köpa ett par höst/vinterskor. Riktigt sköna faktiskt med en kompleterande ullsula i.



En dag skulle det bakas kakor till kakförsäljning i lill-tjejens skola. Det föll sig så att det var föräldrarna som skulle köpa kakorna samma eftermiddag.

Summa av det hela var att jag bakade 2 glutenfria pepparkakor som hon fick ta med till pluggets försäljning.
JR fick köpa dem av henne samma eftermiddag för 50 riksdaler och ta med dem hem så en kunde ätas omgående och en läggas i frysen... Åh vad galet...



Mor och far har besökt oss och det har varit riktigt mysigt och trevligt med dem i tv-soffan på kvällarna över en kopp te!
Jag tycker vi kan göra lite mer sådant!



Grabbarna är stora och duktiga!
I morse fixade de ägg och bacon till brunch!

Tyvärr fick jag och JR inget då vi skulle till Bauhaus för att köpa en ny köksfläkt då vår totalt hade packat i hop.
JR tog ned den igår lördag för att se var i felet bestod.
Jag tvättar filtren i diskmaskinen typ 1 ggn per vecka men det var inte där felet låg...det var något större problem hela fläkten innehöll ca 1 liter matfett som det bara var att hälla ur motorn.

Därefter blev den ren och fin, efter en kraftig disk men den blev aldrig sig själv igen, förde ett rackarns oväsen!
Blev att köpa en ny.

När vi var på Bauhaus fanns där ett erbjudande om luftvärmepumpar också.
Mor och far ville snälla som de är sponsra oss med detta så vi passade på att köpa 2 stycken som nu skall kompletera vår bergvärme.

Det skall nu komma en montör och fixa installationen inom några veckor.
Skall bli spännande att se vad detta kan göra för komforten i avseende värme och elräkningar.

...Jag har ju tätat fönstren också...det kanske blir plus på kontot i stället för de stora hålen elräkningarna gjort tidigare.




Jag har jobbat i helgen och på lördagsmorgonen när jag kom ut var det bara 0,5 grader och en hård ishinna överbilrutorna.
Jäkla skit...nu är det dax...



Nå..Hur har det gått med mitt kaffedrickande? Jo tack, jag dricker kaffe som aldrig förr!
Vilken ynkrygg man är...
Men det är jäkligt gott!

I dag kom min väska jag beställt från den finska tanten som syr väskor av kaffepåsar!
Min blev en flätad i mitt tycke supercool brun variant! (Vinska kaffet...)
Den skall jag ha min matlåda till jobbet i!



En dag i veckan som gick var jag med V och N på trevlig salladslunch på pizzerian.



Efteråt gick vi en skön skogspromenad med hundarna! Vad härligt det är i skogen!



Ordentligt lång tid tog det för mig att få tummen ur och måla klart det första vita lagret på huset. Nu är det bara 2 lager kvar...
Blev dock bättre med vitt hus än mörkbrunt!



När jag målade huset höll JR med kompis till i garaget där de bytte motorhuven på DKW from Hell till kolfiber eller vad de heter. Fönstrrutorna blev också utbytta till plast för att all onödig vikt skulle saneras.



Igår kväll hade vi Mia, C och R på middag!
En trevlig kväll!

Ja...så här snurrar det på , det som är livet.
Så illa är det inte...bara man får mat i sig så har man ett glatt humör och energi!



Kommentarer
Postat av: Mor

Inne för andra gången den här dan och läser och tittar på din blogg. Den där kaffeväskan vill jag gärna titta lite närmare på vid tillfälle.

2011-10-10 @ 13:19:38
Postat av: Camilla

Åh, inte undrar på att du har annat att göra än att blogga. Så mysigt ni har och vad trevligt med mor och far på besök. De såg ut att passa in bra där i soffan. :)

Syr finska tanten väskor på beställning? Samlar man kaffepåsar själv, eller fixar hon allt sånt? De är snygga de där, skulle kunna tänka mig en Gevalia.

Kram på dig!

2011-10-11 @ 20:44:07
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Vilken middag!!!! Tack så mycket för ALLT. Ang olyckan hemma så var stöveln kapad väldigt snyggt, såg precis ut som en mockatoffel. Dom var iaf inte av märket Uggs...

2011-10-13 @ 15:47:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0