Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Det flyter på fint nu!



Den här veckan har jag totalt skippat motion och att fokusera på mat och hälsa.
Jag har lagt fokus på att få allt att flyta på hemma, att återta kontrollen över ordning och reda.
Attans vad bra det gått!

Listorna följs av oss till punkt och pricka!
JR hoppar ivrigt upp på stegar direkt efter jobbet och monterar brandvarnare alternativt byter stickkontakter och annat sådant som måste fixas som står på hans att-göra-lista!



En dag i veckan stod det att JR skulle städa lill-tjejens rum men det slutade med att jag tvättade hennes fönster och tätade det medan hon städade sin bokhylla.
Sedan rensade vi hela hennes rum tillsammans och hade på köpet en riktigt trevlig kväll oss tjejer emellan.
JR blev förpassad till garaget.



Lilltjejen och jag har också hunnit vara hos doktorn tillsammans för att få konstaterat att hon var helt frisk!
Vi firade med en mysig tjejlunch på McDonalds!



Som sagt...jag har städat och fixat rejält hemma den senaste tiden.
Jag har till och med röjt ur förråd och gjort det där lilla extra.
Flera fönster har det blivit också, tvättade och tätade.


Riktigt äckligt med september är att frukten ruttnar och in kommer bananflugorna och tar över.
Mitt tips för att bli av med dem är att supa ned dem!
Om man ställer några glas med rödvin lite här och där i huset så kryper de ned i glasen och super ihjäl sig, riktigt bra tips!

Med glädje kan jag också länka hit!

Kommentarer
Postat av: Mia

Då är vi bloggare alli hoppa ;) Verkligen jättefin, misstänker dock att han fått en del proffshjälp :)

Vad skönt ert hemmaliv låter. Välstrukturerat, ett skinande hem och att alla hjälps åt. Avis! Det ska bli så här också …. om ett par veckor då garageportarna stängs för en höstpaus.

Tack för rödvinstipset!

Kram

2011-09-16 @ 13:03:11
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: my

Dessa jädra bananflugor.... ;)

Trevlig blogg du har! Kommer kika in igen..

kram

2011-09-16 @ 16:44:58
URL: http://myilivet.blogg.se/
Postat av: Camilla

Nämen, jag skulle nog inte vilja bjuda mina flugor på rödvin... men det verkar ju fungera. :)

Ättika? Peppar, peppar - vi har inte mycket såna flugor här uppe i norr.

Kram!

2011-09-17 @ 22:25:38
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0