Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Man ska städa mindre och hångla mer!

Det sa Mari Ljungstedt på TV i morse när jag åt frukost.
Det var på programmet Maluo efter 10 eller vad det heter.

Hon sade väldigt många vettiga saker Mari Ljungstedt.
När hon pratade lät det så självklart! (Jag hade nog inte riktigt fattat vem hon var...trodde hon skrev kriminalromaner...)

Självklart!
Vem vet hur länge man lever?
Inte f..n är det dagarna med städning man ska minnas utan hur härligt det är att kramas med sin älskade man ska njuta av!


Nog om det...jag bara tänkte på att städningen inte får ta all plats på listan :-)

Igår fick vi besök av mor och far.
Trevligt!
Pappa gjorde sedvanligt god biff till oss.



Igår försökte jag också ta tag i mitt vilsna huvud och leda det rätt in på motion igen. jag sprang 5 km och gjorde plankan i 1x 5 min.
Likaså idag sprang jag och när jag kommer hem i kväll blir det en plankanomgång.

På förmiddagen idag rensade jag mitt badrumskåp och slängde allt gammalt smink. Sedan gick jag till apoteket och köpte lite nytt som jag hoppas är väl allergitestat så jag tål det så att tårarna inte bara rinner och rinner.



Nu ska jag skärpa till mig och försöka ta lite maskara och sådant varje dag...
Hon på apoteket undrade hur många minuter jag lade ned på smink varje dag...hon tyckte 20 min var normalt...
Jag höll på att slå baklänges!
20 min? Max 4 kan jag prestera på morgonkvisten!
Hur mycket tid lägger du ned på sminkning dagligen?

Kommentarer
Postat av: Camilla

Nja, 10 minuter här i alla fall. Jag är ju lite färglös utan, så jag måste fuska lite. :)

20 minuter lät mycket...

Lyxigt att få köpa en massa nytt så där, rakt av.

Och ja - hon hade nog rätt den där Jungstedt. :) Hon skriver f ö väldigt bra Gotlandsdeckare. En av de bättre tycker jag. Testa. :)

Hennes äldsta böcker är nog bäst.

Kram på dig!

2011-09-28 @ 14:04:11
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Kraka

Marie Ljungstedt skriver deckare, men hon är journalist i botten och kan en massa annat också än deckarförfattande.

Ja, lite mindre städning är säkert bra för dig.

2011-09-28 @ 17:42:07
URL: http://kraka.moah.se
Postat av: Mia

Det är så sant det där med att ta vara på dagen, kloka ord.

Sminkning i 20 minuter på en vardagsmorgon!!! Med tanke på att jag oftast inte ens hinner äta frukosten vid ett bord så tycker jag ändå att mina 5 minuter till att göra mig vacker är rätt mycket.

Hoppas vi ses på lördag.

Kram

2011-09-30 @ 07:48:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0