Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

I skapartagen!


Pysseltime!

I torsdags efter jobbet kunde jag inte hämma mig längre utan började sy!
Första klänningen är på gång.
Lite längre än så här har jag faktiskt kommit och klänningen är nästan klar.
Den blev i stort sätt bra...det är ju ett mönster jag själv gjort genom att slakta en favvoklänning och jag tror att jag tog till lite för mycket sömsmån i oket eftersom det blev lite långt, brösten kunde bli väldigt låååånga om de ville.
Nä, det är lätt fixat och jag skall göra det så fort jag får tid, korta av lite så kommer den bli bra.
Tyget var tung skön kvalité jämfört med Indiskas tygkvalitet på dessa klänningar.
Man kanske inte får slakta och kopiera klänningar?
I så fall...så har jag inte gjort det :-)
 


Innan jag tillät mig att börja sy så åkte jag en sväng och köpte spackel.
Då råkade jag passera det lokala växthuset på orten och råkade hoppa av där och köpte 2 st Mårbackapelargoner.



2 är ju typ....11 stycken för lite va?
Jag slaktade dessa 2 planter och tog skott till 10 stycken små-plantor och till 2 större krukor samt planterade om de 2 modersplantorna i en stor kruka.

 

Alltså, man bara klipper av pinnar från modersplantan och sticker ned i krukor med såjord som är väl fuktad så slår de rot på några dagar och vips, till sommaren så blommar hela balkongen av Mårbackapelargoner utan att man betalt en förmögenhet :-)
Åh vad snål jag är :-)...
...och pysslig :-)



Så här eländig blev modersplantorna men det är bara en tidsfråga så är de stora och glada igen!



Sist men inte minst.
Björken på firman som står i ljusgården har slagit ut lite löst! Det var svårt att fånga på bild men det är sant!

Kommentarer
Postat av: Mor

Ett verkligt vackert tyg till klänning! Att Du vågar och kan göra eget mönster?

2012-04-02 @ 09:00:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0