Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Mamma...hur stor skall han bli?



Fick en liten tomatplanta av kära mor för några veckor sedan.
Min fråga är nu: Hur låååång och smal skall han bli och vara?

Han växer oss snart ur köket!
Jag tycker ändå att han är lite ben-klen! Han behöver lite mer kött på benet om det skall bli några bifftomater av Don Tomato.

Mor...när skall jag plantera om honom?

Igår hände något trevligt.
Äntligen vill någon köpa min silverfärgade lilla Audi som bara stod och rostade utanför. Shit vad skönt det är att bli av med bilar man inte vill ha.
Nu har jag bara en och den är helt okay.
Det tar ändå en hel kväll när det skall provköras och grunnas och skrivas papper.

Nu börjar snart helgen.
I kväll skall vi försöka ta oss till gymmet innan vi lämnar lilltjejen till hennes mamma.
Sen blir det vila och lugn och ro med en film som gäller.

I morgon hoppas jag det blir en lång sovmorgon och sedan hoppas jag att jag vaknar till solsken så man kan gå ut i trädgården och klippa rosor och sådan.


Kommentarer
Postat av: mia

Det var en redig tomatplanta! Mina har bara kommit upp i ett par centimeter ännu. Vad är hemligheten?

Kram

2012-04-27 @ 12:17:06
Postat av: Mor

Läs min blogg !!!

2012-04-27 @ 13:37:31
Postat av: Mor igen

Har aldrig rotat ett toppskott, men några nya tomatkärnor hinner nog rota sej till hösten och ge frukt. Plantera inte i för dålig jord. Det ska vara jord och inte bara några malda kottar som dom kallar jord: 100 påsar för 10 kronor eller tvärt om. Trädgårdsmästaren i Björnlunda säger att sådana säckar är inte jord.

2012-04-27 @ 15:05:36
Postat av: Camilla

Hi hi... :) Ja, något fel måste det väl ändå vara. :)

Grattis till bilförsäljningen.

Kram och trevlig helg! Jag vill också vakna till solsken i morgon och ge mig ut på en lång cykeltur.

2012-04-27 @ 20:14:18
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Den ömma Modern

När Du skickade en bild igår på "Kära Fars" mobil fick jag av någon anledning inte se att det var en bild med. Det var därför jag inte förstod varför Du inte skickade till min mobil, enär det ju alltid är jag som svarar ändå. Jo, jag vet ju att min bild inte tar emot bilder, men vem vill se en bild som är så liten att man ser ändå inte vad den föreställer.FNYS och FNISS!

God Söndagmorgon!

2012-04-29 @ 08:27:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0