Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

En mycket intensiv dag från början till slut!

Jag var helt enkelt för trött för att blogga den underbara dagen igår.
Jag tar den dagen i morgon i stället för den var onekligen speciell.

Idag var väldigt speciell också och intensiv!

Just nu ligger jag och JR här på vår säng och är lite chockade.
Vi var efter middagen ute på byn utan barnen för att köpa lite biljetter till morgondagens resa till Kho Lanta.
Då när vi satt där ramlade en man i hop i våldsamma kramper bredvid oss på gatan.

Jag gjorde första hjälpen och lade honom i framstupa sidoläge och höll fria luftvägar samt hindrade människor från att stoppa in tyg och skedar i munnen på honom.

Krampen ebbade succesivt ut och när han återfått andningen igen blev han galet våldsam.
Han hade sina 2 små barn med sig som grät och skrek.
Han vältrade sig över mig i blint raseri, reste sig och vinglade ut i gatan och föll  ikull, trafiken höll på att köra ihjäl honom men han reste sig igen och slog ned flera parkerade mopeder.
Plisen kom och förstod inte att mannen var sjuk men vi försökte förklara för polisen som var nära att skjuta på honom.

Slutligen fick vi dit ambulansen.

Mannens barn var så rädda, de sade att pappan hade sagt att han trodde han skulle bli sjuk i sin epilepsi redan på morgonen och de var där utan sin mamma som var kvar hemma i sverige.

Ärligt talat...jag är helt chockad  att ha blivit nedbrottad av en stor man.
JR vakade hela tiden över mig och var beredd på att slå ned honom om han gick lös på mig igen men han viste ju också att mannen var sjuk och JR försökte skydda mannen från att göra sig mer illa och att mannen skulle slå sönder fler saker och andra.
Usch vilken upplevelse.

Nå väl, till dagen i övrigt....

Klockan ringde 07.20.
Härlig frukost och sedan kom en taxibuss och hämtade oss kl 08.30

Åert igen utflycktsdag.

Första stoppet var elefantritt!

D och jag på den bortesta elefanten. (Oklart vilka paret bredvid är.)
Sötast var ändå elefantbarnet som var så tufsig och mjuk och gick med hela tiden.


Å Herre Gud vad stora de är!



JR tycker inte om när det raceas så fort... trots att han hade säkerhetsbälte...två-punkts!



D matade med van hand de stora bananätarna.



Apor kan var både söta och äckliga. Den här kunde både och!

Sedan bar det av till ett tempel.



Saken var ju den att det var 1130 steg upp dit.



Jag ser mindre påverkad ut än jag kände mig!
Trappstegen var ojämna och i bland upp mot 40 cm höga.



Jag komer aldrig göra om denna bergsbestgning i 40 graders värme + stekande sol!



Endast E av barnen pallade upp till templet. A och D avbröt efter endast 300 steg.
De fick heliga armband av munkarna på marken.



Därefter djungel-lunch....



och het djungelpromenad.



Efter en stunds taxiåka kom vi sedan till sötvattenskällor i djungeln. Vattenfall fanns också men vi orkade inte gå så långt utn stannade och badade i vattenhålen.
 



Sista stoppet för dagen var märkliga varmvattenfall.
 Det var 40 grader i dessa naturens jacuzzi.





Hoppas innerligt att det är något fel på färgsättningen på  bilden nedan...vi kan inte vara så där röda!
Fst vi är jäkligt röda.
Solen går igenom kläderna.



Kl 17.00 Var vi hemma på hotellet ige, Utmattade gick vi till vår restaurang för middag med solnedgångsutsikt.





Den hhär klänningen var det jag senare under kvällen brottades i med epilepsimannen och som jag kom hem med skrubbsår på armar och ben i. Undrar hur det gick med honom och hans barn...



JR åt dessa tigerräkor vitlök och pepparmarinerade i kväll när vi andra glufsade pizza.



Vår restaurang är så mysig och de har ett underbart kök som klarar alla önskemål till bra priser.
Nu är det god natt som gäller. Dagen har varit intensiv!



Kommentarer
Postat av: Mia

Det var en intensiv dag! Obehaglig incident med mannen, att han blev våldsam mot dig som hjälpte honom.

Otroligt söt liten elefant men apan såg lite full-i-fan ut. Det är verkligen en upplevelse att rida elefant. Man sitter så högt upp och dom känns klumpiga. Jag var livrädd när vi fick ”rida” precis intill en ravin, var helt säker på att han skulle trampa fel och vi skulle ramla ner men han hade full koll.

Det är jättekul att läsa om hur ni har det. Ha en fortsatt underbar semester!

Kram

2012-02-27 @ 21:39:21
Postat av: Mor o Far

Oj vad ni råkar ut!Själv hade jag blivit så rädd att jag bara sprungit iväg från den där mannen. Jag är stolt över dej Sussi,som kan ta tag i sån't där!!!!

Väldigt roligt med alla bilderna.Känns som ni är lite närmare än ni verkligen är.

Nu ska vi just åka upp till Huddinge och kolla att allt är som det är. Återkommer om detta senare.....

2012-02-28 @ 08:20:12
Postat av: Camilla

Herre gud säger jag bara! Den mannen måste vara dig evigt tacksam då han kvicknat till och blivit sig själv igen. Vilken upplevelse för barnen och för dig. Fy tusan! Jag håller med din mamma här, själv hade jag inte klarat det alls. Modiga, duktiga du!

Ni ser ut att ha en underbar resa annars.

Vilken läskig apa!

Kram!

2012-02-29 @ 21:43:34
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0