Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

7/2, Grattis älskade JR!



JR blev nog lite besviken på sina presenter.
Han vill bara ha en enda sak och det är en gräs-and alternativt en anka som ska bo hos oss.
Han tjatar om detta i stort sätt alltid men det är svårt för mig att leva upp till dessa önskemål.
Han skakade ivrigt på paketen för att höra om det kvackade men inte detta år heller.
Nu står hans sista hopp till Svärmor som har tumme med skator och andra fågelarter som hon ivrigt matar.
Kanske hon kan fixa en lite försenat?



Så här ser alldeles vardagliga kort ut från mitt i livet hemma hos oss.
E som så glatt ler i sina röda datorlurar...



Och A som sitter och torr-kör moppen i hallen i väntan på femtonårsdagen.

Alla har lyckats få röda ögon på bilderna denna dag men det liksom passar in :-)



Hur som helst...
JR fick önska sig önskemat eftersom det var hans födelsedag så som seden bjuder och naturligt vis blev det pannkaka.
Sen på kvällen blev det hans favorittårta mitt i pausen på filmen vi såg hela familjen, "THe box".



Jo men vad var det då i paketen?
En skiva, Burlak som han sagt tidigare att han ville ha.
En prenumeration på tidningen "bilsport" ett år och slutligen en bok, uppföljaren till "I am wanted" som JR gillade mycket då han läste den, kommer inte ihåg vad den nya hette just nu...

Sedan blev det den 8/2.
Jag vaknade och åkte till ett tidigt pass på firman. Denna dag var det arbete med utvecklingsteamet som gällde. Jag skrev ett dokument och det flöt på riktigt fint.
Sedan blev jag tillfrågad om jag kunde tänka mig att gå hem lite tidigare denna eftermiddag för att sedan återkomma till kl 21.00 för ett extra nattpass övertid då så många på firman är förkylda just nu.

Sagt och gjort, jag åkte hem vid 14.00 och lyckades faktiskt sova 2 sköna timmar innan vi packade ihop oss och åkte till gymmet i snöstormen.
Där mötte vi upp A som gör sin PRAO där.
Han fick vara med oss och träna rygg och axlar + lite mage och vader i drygt en timme. Ganska hårt pass faktiskt. Roligt att A var med! Tror han gillade det.

När vi kom hem slängde jag in 3 kycklingar i ugnen och 2 flak med pommes frites och satte mig sedan att vänta i en timme på att det skulle bli klart.
20.30 var det bara att åkat till jobbet igen.


Kommentarer
Postat av: Mor

Läst, läst, läst....kul!Mysiga barnbarn. Har sparat även dessa bilder.Sparar alltid bilder,som jag gillar, från era bloggar. Lägger en del av dom i brev till mormor W.

J.har fått mail från mej.

2012-02-09 @ 11:52:56
Postat av: Mia

Passar kl 18? Ni är varmt välkomna, ska bli jättekul. Gratta Jr så mycket från oss. Varför vill han ha en Anka föresten? Vi har i och för sig haft ett antal diskussioner ang varför vi inte ska köpa en gris.

Det verkar inte bara vara jag som har mycket på jobbet. Två pass på ett dygn låter tufft.

Kram

2012-02-09 @ 13:05:24
URL: http://lamiadevida.blogg.se/
Postat av: Maria

Hälsa grattis frånb mej!



Haha, E er ut som en pilot :)



Den där får A skjutsa hem moster på framöver efter gomiddagar hos er :)



Kram

2012-02-09 @ 13:34:05
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Camilla

Men oj, att du orkar! Ja, det är ju alltid kul då pengarna kommer och efter kommande resa, vill ni ju säkert boka ny igen. :)

Grattis till JR! En sån prenumeration bara måste man ju bli glad över om man är lika bilintresserad som han.

Felix går och längtar efter att få ta fram moppen igen till våren, han får inte köra nu då det är snö.

Är han klar med moppekortet? När är det dags för hans födelsedag? Det är många födelsedagar i februari hos er.

Kram!

2012-02-09 @ 19:04:19
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0