Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag får vänta 2 veckor till...

Nog för att det kändes väldigt bra med de nya glasögonen...när jag tittade rakt fram....men när jag skulle läsa på burkar i affären eller läsa i en bok....så var det faktiskt urkasst!
Jag var ganska besviken!

Så...igår på jobbet ringde jag Specsavers och frågade om de verkligen kontrollerat att mina nya brillor var rätt slipade innan de lämnade ut dem till mig?

De sade att de alltid kollar glasögonen innan de lämnar ut dem till kund men att jag skulle komma in på eftermiddagen så de kunde titta på dem.

Sagt och gjort.
De tittade på dem....och bad så jättemycket om ursäkt!
Glasen var helt felslipade och de hade slipat bort hela nedre delen av glasets +2 förstoring som skulle göra det möjligt för mig att läsa på burkar och sådant.

Skönt...då var det inte jag som blivit tokig och mina ögon som ytterligare försämrats!
De tog in glasögonen igen och skickade tillbaka dem till England för att göra nya glas.
Fasen...jag som längtat efter dem så länge!
Glad ändå att det löste sig!
Jag tyckte verkligen att det tog väldigt kort tid att vänja sig med det progressiva men det berodde ju på att det var bortslipat.

Ja mamma...att jag beställt 2 beror på att på Specsavers får man ALLTID 2 PAR om man beställer ett par.
Självklart kan man välja ett par BARA men då får man skylla sig själv för det är samma pris.

Kommentarer
Postat av: Mor

Vore väl häftigt om man fick välja olika bågar till glasögonen om man nu ändå får två par på köpet? Trist att Du får vänta två veckor till nu när Du äntligen kom till skott....

2012-02-11 @ 21:53:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0