Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Jag måste blanda mig i debatten jag med...!

Mor och far! Hur känns det att behöva börja jobba igen?



Det börjar väl bli dax för er att omskola er nu?

Vad fasen....!
JAG ORKAR INTE!



Alltså...jag menar inte att ni är döingar utan bara att man måste få vila och ha det fint när man fortfarande är frisk och pigg!

Vad är det här för jäkla idéer?

Jag har vuxit upp och känt mig som en socialdemokratisk person.
Sen kom Mona.... och då kunde jag inte längre rösta så. Jag röstade blankt!
Sen kom en period då jag tyckte att Sveriges politiker inte dög till och då tyckte jag minst sämst var Moderaterna.
Jag har till och med på senaste tyckt att Fredrik varit en riktigt rolig (Helenius hörna) och sympatisk person.



Sen kom detta utspel i förra veckan med att höja pensionsåldern till 75 år!

Plötsligt bara kände jag att jag omgående konverterade till Socialdemokrat på studs igen!
Mona for president!!!!

Kan någon se sig mig framför er...darrandes med sprutor vid 75 års ålder?
Först äter jag mina egna mediciner i min egen dosett och sedan delar jag lite mediciner till andra...
Vem vill ha en 75-årig sjuksköterska?
Jag som kräver progressiva brillor och stödstrumpor redan idag samt har problem med minnet.

Jag orkar inte!

Kanske är nedanstående skylt skriven av en stackars 75-åring som inte fått pension från Kunsum...såg den igår kväll när jag handlade mat:



Nä...jag ska inte hetsa upp mig! Jag skall omskola mig till frisör när den dagen närmar sig, jag har alltid önskat bli frisör!

...Fast man kanske inte alltid kan tro det när man ser hur jag själv ser ut i skallen :-)

Igår fick jag det första av mina 2 par nya progressiva glasögon. (Den vä bilden nedan)
Världen blev fantastiskt vacker!




Sedan valde jag de till Höger som par nummer 2.



Kommentarer
Postat av: Darr

Du börjar se vuxen ut nu, Darr! :-D

2012-02-10 @ 13:59:10
Postat av: Mor

TVÅ PAR GLASÖGON????? Vofför då????

Ett par för sju-föreställningen och ett för nio-föreställningen? Eller ett när Du sover och ett när Du är vaken????

För övrigt skriver Du roligt! Skola om dej till

att skriva krönikor.

2012-02-10 @ 15:16:24
Postat av: Kraka

Jag vill ha en blommig arbetsrollator, en med bricka så jag kan lägga alla dropp och injektioner på den när jag ska rolla mig ut till patienterna.

2012-02-16 @ 11:01:56
URL: http://kraka.moah.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0