Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Återupptagit renoveringen i liten skala igen.



Jag behövde ju ett avbrott i renoveringen då i juletid.
Orkade inte med att ha slipdam i julefriden.

Nu har det gått lite tid och att hela hallen och trapphuset är en stor arbetsplatas har liksom blivit vardag. Ett naturligt inslag i huset.

Nu börjar jag se detta igen och längtar till att det skall finnas lås på toadörrarna igen...eller att det åtminstone skall gå att stänga dörrarna med handtag.



I lördags började jag åter igen med dörren som jag förstörde då vid inledningen av min renovering med fel redskap och fel färg. (Alla dörrar var ju bruna från start...)

Började ju rengöra den dörren från mina misstag efter bästa förmåga och spackla upp den.
Den kommer aldrig bli en skönhet men jag kommer nog kunna lära mig leva med den.

I lördags alltså målade jag den med lackfärg för första gången och resultatet blev ok.
I kväll är det dax för ett till varv lackfärg och sedan åker (om det inte behövs ett tredje varv) handtag och låsanordning på.

Som pricken över i har jag sedan tänkt använda mig av schabloner och skriva "Toalett" med mörkgrå och sedan dutta med silver så att det stämmer in med färgerna som kommer bli i hallen.



Denna schablonmall har jag köpt i en inredningsbutik vid Globen. (Bilden dock lånad googlad).

Jag får ta det i sakta mak.
Kör lite målning och spackling nu innan resan, orkar inte med mer slipning innan vi åker.


Kommentarer
Postat av: Mia

Rolig idé med schablonmålningen! Bra val att inte ta svart, det blir för skarpt. Med noggrannhet a la Borthy kommer det bli kanon.

2012-01-24 @ 14:57:26
Postat av: Maria

Å, vad fint det kommer bli med såna dära bokstäver på dörren.

Ses på Lör!

Kram

2012-01-24 @ 19:54:59
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0