Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Inte sytt kläder på 20 år!!!



På nyårsafton var vi ju hembjudna till R och A.
Det var jättetrevligt och de är så snälla och goa människor!

Det som i varje fall hände som jag ska berätta om här och nu var att A visade sig vara en hejare på klädsömnad.
Hon hade ett helt rum med egenhändigt komponerade och hemasydda supercoola kläder i alla regnbågens färger förstärkta med mycket glitter!

Hon inspirerade mig och jag som inte sytt ett klädesplagg på minst 20 år blev hur på som helst!



Det började med att jag gick hem och sprättade upp alla sömmar på, totalslaktade en favoritmodell från Indiska (bilden ovan).
Den sitter bra på mig och jag har flera sådana i olika färger.

Som sagt, jag sprättade upp alla sömmar....



Åkte i väg till sybehörsaffären och köpte mönsterpapper och lite provtyger att försöka med.



Jag fick till mönsterdelarna ganska bra efter de uppsprättade klänningsdelarna och kunde sedan klippa ut delarna (väldigt trixigt faktiskt eftersom tyget var i minsta laget, endast 1.05 meter långt :-))



Jag började brinna ganska hårt och hade säkert hållt på hela natten om jag inte hämmade mig när jag kommit så här långt.

Halva klänningen ihopsydd!



Fasen vad kul det här var! Nu har jag fått blodad tand!

JR började reta mig och säga på bredaste småländska:-Jag syr alla mina kläder själv....

Jag kontrade blixtsnabbt med:-Jag byter alla mina turbosar själv.....

Det är väl så att det helt enkelt är kul med hobbies där man skapar!
Mer sådant 2012!

Kommentarer
Postat av: Söster.

Supersnyggt!!!

Du kan ju det där! You go girl!

2012-01-04 @ 17:51:38
URL: http://www.marialivet.blogspot.com
Postat av: Mor

Vet väl jag, att det är kul med hobbisar, som har hållit på ett helt liv med olika syhobbisar. När jag dör en gång så kommer ni att få ta rätt på en hel handarbetsaffär med tyger, garner, broderier mm mm.

HA! Då kommer ni att få jobb! FNISS!Förresten: Hoppas Du har läst mitt allvarliga mail, jag sände för någon/några veckor sen.Att ha i minnet när den tiden kommer!Å allvarligt menat är det också.....

2012-01-04 @ 18:27:39
Postat av: Camilla

Men herre jösses så fint! :) Nu blir det mycket hemsytt hos Borthy framöver förstår jag. Så roligt med klänningar som ingen annan har. :)

Det är helt okej, så länge du inte börjar sy åt sambo och söner... hi hi... ;)

Till tjejer är det mer än okej med hemsytt.

Eller nu var jag kanske trångsynt... Det skulle nog bli fint det också.

Kram!

2012-01-05 @ 21:43:02
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Wow! Snyggt! Och du har inte sytt på 20 år!! Då var det inte bara tomt festprat ;)

2012-01-08 @ 21:45:18
Postat av: Darr

Oj vad fint Darr! Klart att du ska sy, det har du ju alltid varit världsbäst på! :) Kram

2012-01-11 @ 14:12:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0