Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Påbörjat lite nytt!

Jag kan liksom inte låta bli...
Jag borde städa och göra allt annat men jag är för förtjust i glädjen att sy och skapa!
 
 
Jag har ju massor av tyger som väntar på att bli sydda nu men ändå blev det en tur med Mia till Stof och stil i Kungen Kurva igår igen.
Jag köpte ett poliestertyg, "Mörk jade" med "siden look" på stuv, 2 meter för 89 kr som jag nu börjat klippa till en klänning i.
Jag har ju köpt flera nya roliga mönster på Fagert.se, bland annta det ovan.
 
 
Nu tänker jag mig sy den som visas svart på bilden ovan i detta Jade-poliester. Coolt med skärpet också :-)
 
Tycker klänningen är skönt tantig och klassisk och hoppas på sikt få till den till min kroppsform.
 
Nu klippte jag till den i stl 14 vilket motsvarar stl 40. Jag tycker det låter galet för jag brukar ju ha stl 36 men om jag läser måtten på mönsterbeskrivningen så är mina mått stl 40.
Vi får väl se, det kanske "som vanligt" blir några övnings-ex innan allt faller på plats.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mor

Jäklar vad jag vet att Du har roligt med ditt syende! Jag är så avundsjuk på att Du har så nära till roliga tygaffärer! Det hade jag när jag jobbade i S:tälje. Flexade tidigt och åkte ner till Kringlan och gick där länge innan jag åkte hem ibland.Dom tygaffärerna finns inte kvar längre.Nu mera behöver jag bara använda en liten del av allt som hänger i garderoben.SUCK!

2012-06-29 @ 09:49:07
Postat av: Camilla

Du är tokig du! ;)

2012-06-29 @ 13:05:12
URL: http://www.camillasdagar.blogspot.com
Postat av: Mia

Stl 40! Kan inte vara möjligt. Va trevligt vi hade det igår :) Mycket inspiration.
Kram

2012-06-29 @ 17:14:14
Postat av: Marialivet

Ska bli så spännande att se resultatet!

2012-06-30 @ 10:59:16
URL: http://www.marialivet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0