Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Lite mer pyssel i veckan som var...



Det kändes så tomt i hallen så JR och jag började fundera på hur vi skulle hänga upp vår fotovägg igen.
Vi tänkte att den inte får hänga trapphuset längre för där ska vi ju ha vår fondtapet.

Sagt och gjort så kunde vi inte alls klura ut hur fotona skulle arrangeras så vi spontan-hängde dem precis bara som det föll sig in.




Nu hänger de där och jag blir lite sjö-sjuk varje gång jag tittar åt det hållet :-)



På torsdagskvällen bakade jag 4 st citronkladdkakor som jag tycker blev riktigt goda faktiskt!
Hade aldrig gjort dem förut men jag tänkte att det var bäst att hitta på något nytt då vi skulle ha gäster både på lunchbjudning och middagsgäster på fredagen.

Så här gjorde man kakan som jag hittade här!

Tid: 60 minuter varav 35 minuter i ugnen
Portioner ca 10 bitar

Ingredienser:

Garnering:

Servering:

glutenfritt Glutenfritt -Ta glutenfritt mjöl.
vegetariskt Vegetariskt

Utrustning du behöver:

Gör så här:

  1. Smält smöret i en kastrull. Låt svalna.
  2. Smörj en rund form, ca 20 cm i diameter.
  3. Tvätta citronen med diskmedel och torka den torr.
  4. Riv citronskalet, bara det yttersta skalet ej det vita, på ett rivjärn.
  5. Skär citronen mitt itu och pressa ur saften, använd gärna en citruspress.
  6. Knäck äggen och häll på strösocker i en bunke.
  7. Vispa ägg och strösocker till en ljusgul fluffig smet med elvisp.
  8. Tillsätt vaniljsocker, rivet citronskal och citronsaft. Blanda till en jämn smet, använd gärna elvispen.
  9. Tillsätt det smälta smöret och vetemjölet. Blanda till en jämn smet, gärna med elvispen på lägsta hastighet.
  10. Häll smeten i den smorda formen.
  11. Grädda mitt i ugnen i 150°C i ca 35 minuter.
  12. Låt kakan svalna. Pudra över florsocker. Vispa grädden.
  13. Servera kakan ljummen eller kall med vispad grädde.

Kommentarer
Postat av: mia

Tack så jättemycket för en trevlig kväll. Kakorna var verkligen goda och allt det andra också. Tröjorna passadeperfekt och hur kunde ni veta att Chivas bitit sönder R´s plånbok ;) Det var också kul att se hur otroligt fint du gör i huset. Du är så duktig!

Kram

2012-05-06 @ 21:12:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0