Skapa en egen nedräknare gratis - Countdown.se

Badrumskåpet igen.


Blev nyss påmind att jag har mitt badrumskåpsmissbruk...eller hade i ungdomen, tycker väl inte jag är lika fixerad eller ens alls längre.

Råkade hitta en bild på A5-Andreas badrumskåp och blev ju genast eld och lågor! Såg Fludent och grejjer!

Drog mig till minnes att jag själv bloggat mitt badrumskåp före och efter städning i våras.
Blev tvungen att gå tillbaka och titta på inlägget och började då läsa lite planlöst vad jag skrivit tidigare under året och blev egentligen förstummad!

Så mycket ord och tankar och saker jag skrivit under min bloggtid!
Tycker det är väldigt roligt att jag gjort det här, hoppas man kan spara till man blir gammal men vem vet om folk vet vad datorer är då?

Mor Skrev mail till mig häromdagen och undrade vad hon skulle göra av alla mina gamla LP-skivor?

Ja...känns ju för hemskt att slänga sin ungdom men vad ska man göra av dem och varför ska man behålla då vi inte ens har en grammofonspelare längre och barnen inte ens kan gissa vad en LP är!

Se scenen framför er när de rensar ut mitt dödsbo och så hittar de den gamla sortens öl-back full med plattor.
Hur ska de kunna förstå hur man lyssnar? Att det går att lyssna?
Vad har ni gjort med era?

Kommentarer
Postat av: Socrate

Kolla Socrate 071017 så får du svaret på din fråga.
Värsta nostalgifrossan!

2007-10-22 @ 23:38:23
URL: http://socrate.blogg.se
Postat av: Mikaela

Jag längtar tills jag får en lägenhet en dag så jag också kan få blogga om mitt badrumsskåp :P

2007-10-23 @ 00:34:58
URL: http://mikaaaelaa.blogg.se/
Postat av: Camilla

Tjena! :) Jag har också Eye-Q linser, om det nu är dina eller annan familjemedlems... :)
Själv kastade jag alla mina LP-skivor i en container för sisådär 10 år sedan och hittills har jag inte ångrat mig. Man KAN ju faktiskt köpa dem som CD om man vill (de flesta i alla fall) - och jag tänkte också att "vad sjutton ska jag med alla dessa skivor till då jag inte ens har någon skivspelare".
I och för sig... spara 3-4 st riktiga favoriter, bara för känslans skull... Ångrar att jag slängde Roxettes första skiva, den betydde så himla mycket för mig då jag gick 1:an på gymnasiet.
Kramar och hoppas att din dag blir bra!

2007-10-23 @ 08:46:45
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: Monika

Du ska kopiera dem till CD-skivor. Finns utrustning för sånt. Jag ska köpa sådan utrustning/låna. Det är inte bara synd att kasta sin ungdom, det är EN SYND.
Kram!

2007-10-23 @ 12:36:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/53
Postat av: Camilla

Förb....ade baciller! Krya på dig!
Kram!

2007-10-23 @ 16:17:37
URL: http://camillaslillablogg.blogspot.com
Postat av: britten

ja jag släpade iväg med alla min lp skivor i slutet på 80 talet tilll en affär på kungsholmen som köpte dom för lite och ingenting.
Har inte ännu ångrat det och det kommer jag nog inte att göra heller.
Krya på dig//

2007-10-23 @ 17:32:58
URL: http://pyrobritt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0